تمام مطالب

نشست تخصصی «زن و جنسیت در تاریخ اسلام»

ناهید طیبی «زن و جنسیت در تاریخ اسلام» با حضور استاد طیبی در پیش رویداد پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشست تخصصی «جنسیت و اخلاق اسلامی» مطرح شد:

احکام اخلاقی جنسیت‌پذیر نیستند/ تبیین ملاک تشخیص ارزش‌ها و تعالی اخلاقی زنان و مردان

کبیری پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اخلاق، فطری است و اصول اخلاقی، مطلق هستند، گفت: احکام اخلاقی جنسیت‌پذیر نیستند، زیرا هر زن و مردی با ویژگی‌های خاص خود در راستای علو روح و منزل روحانی خود قدم برمی‌دارد و در زندگی دنیوی نیز با رعایت احکام اخلاقی به سوی سلامت روحی خود، خانواده و جامعه حرکت می‌کند.

در کارگاه «ایده پردازی پژوهشی فلسفه و کلام اسلامی» مطرح شد:

فلسفه حجاب را بر اساس مبانی فلسفی و عرفانی تبیین کنیم

مستقیمی 4 مستقیمی با بیان اینکه فنون ساده‌سازی، انگاره‌سازی و داستان‌نویسی را در انتقال ارزش‌های دینی بیاموزیم، گفت: آموزه‌های دینی را می‌توان با این فنون در میان قشر جامعه رسوب داده شود و فرهنگ شود که در این میان، رسانه‌ها، صدا وسیما و هنرمندان می‌توانند در انتقال ارزش‌ها و پیام‌ها به شما کمک کنند.

پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد:

مباحث جنسیتی باعث پویایی علم کلام خواهد شد/لزوم تدوین منظومه کامل و جامع جنسیتی در مباحث کلام اسلامی

استاد زینب تاجیک استاد تاجیک با بیان اینکه مباحث جنسیتی باعث پویایی علم کلام خواهد شد، بر لزوم تدوین منظومه کامل و جامع جنسیتی در مباحث کلام اسلامی تأکید کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد:

لزوم راه اندازی رشته «جنسیت و فلسفه اسلامی» در حوزه و دانشگاه

استاد مستقیمی استاد مستقیمی با بیان اینکه ما هنوز در ابتدای راه افق‌گشایی نگاه فلسفی به جنسیت هستیم، بر لزوم راه اندازی رشته تحصیلی «جنسیت و فلسفه اسلامی» در حوزه و دانشگاه تأکید کرد.

آخرین اخبار

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱