همسر حاجیه خانم بهشتی عنوان کرد:

جامعه‌الزهرا(س) خانه دوم حاجیه خانم بهشتی بود

مراسم یادبود حاجیه خانم بهشتی 10

حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) مورد عنایت حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام مجموعه ای پاک و مطهر است که پتانسیل عظیمی در هدایت جامعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین در مراسم یادبود حاجیه خانم مهرناز بهشتی، عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیها السلام و استاد حوزه و دانشگاه که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام و با همکاری اداره کل امور تربیتی همزمان با درس اخلاق مشترک طلاب و اساتید به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام یکی از مجموعه‌های حوزوی است که توفیقاتی در هدایت جامعه دینی و جامعه خواهران داشته است و این توفیقات به واسطه نام این مجموعه علمی حوزوی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام مجموعه ای پاک و مطهر است که پتانسیل عظیمی در هدایت جامعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین با اشاره به ارتحال حاجیه خانم بهشتی، گفت: خانم بهشتی جامعه الزهرا علیهاالسلام را خیلی دوست داشت و اگر نگوییم خانه اول ایشان بود، خانه دوم ایشان بود، به طوریکه اکثر عمر علمی و تربیتی خود را در جامعه الزهرا علیهاالسلام گذراند و معتقد بود که این مجموعه مورد عنایت حضرت زهرا علیهاالسلام است و من هم این را یافتم.

همسر حاجیه خانم بهشتی افزود: حاجیه خانم بهشتی دوست داشت افرادی در این مجموعه تربیت شوند که به دین خدمت کنند، معارف دین را فرا بگیرند، به آنچه یاد گرفتند عمل کنند و به تبلیغ دین بپردازند. خود ایشان هم در این حیطه‌ها قدم برمی داشت.

وی یادآور شد: خانم بهشتی وظایف خانوادگی را به درستی انجام می‌داد و به خاطر هوش و توانمندی که داشت، توانست بین تربیت فرزند، وظایف مادری و همسری و خدمت اجتماعی جمع کند و توفیق یافت وظایف به ظاهر متضاد را در کنار هم انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین بیان داشت: ما عمری چندساله در این دنیا هستیم و بعد به ابد می‌رویم و ابد و ابد حرکت می‌کنیم، بنابراین و هر کاری که کردیم در این دنیاست، توشه را در این دنیا بر می‌داریم.

وی تصریح کرد: بهترین توشه تقوای الهی است، چنانچه خداوند می‌فرماید: «وَ تَزَوَّدوا فَاِنَّ خَیرَ الزّادِ التَّقوی؛ و زاد و توشه تهیه کنید، که بهترین زاد و توشه، پرهیزکاری است» و تقوا در حوزه‌های علمیه بهتر می‌تواند تفسیر شود.

این استاد حوزه اظهار داشت:  اگر طلبه بخواهد الگویی داشته باشد، به نظر آیه کریمه 33 سوره فصلت که خداوند می‌فرماید: «وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ؛ چه کسی خوش گفتارتر است از آن کس که دعوت به سوی خدا می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد و می‌گوید: «من از مسلمانانم»؟!». این الگوی ما طلبه‌ها است.

وی عنوان کرد: اگر ما به این آیه کریمه عمل کردیم نجات واقعی یافتیم، یعنی اولا دعوت به خدای سبحان داشته باشیم، به آنچه که دعوت به خدای سبحان می‌کنیم، خودمان عامل باشیم و شعار ما این باشد که مردم را به اسلام و تسلیم دعوت کنیم، یعنی هم خودمان مسلمان باشیم و هم دیگران را به تسلیم دعوت کنیم. بنابراین یک طلبه باید در مسیر دعوت به خداوند متعال، عمل به دین و در خط اسلام حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین بیان داشت: اگر عمر، جوانی، استعداد و دارایی خود را در مسیر توحید حرکت دهیم، در این دنیا بردیم و این مسئله را در رشته طلبگی به خوبی می‌توان رعایت کرد. زیرا طلبه علوم دین را فرا می‌گیرد، زمینه عمل به دین و تبلیغ هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه حاجیه خانم بهشتی به فعالیت‌های علمی و بحث تبلیغ علاقه زیادی داشت، یادآور شد: حاجیه خانم بهشتی همواره دوست داشت قبل از وفات، رشته تبلیغ در جامعه الزهرا علیهاالسلام راه اندازی شود و اگر خواهران در این مسیر حرکت کنند هم برای خودشان و هم برای دیگران سرمایه است.

این استاد حوزه همچنین به صداقت این بانوی فاضله اشاره کرد وگفت: ایشان همواره صادق بود، صداقت با خداوند متعال و صداقت با خلق و اطرافیان داشت و به آنچه که یاد گرفته بود عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برکتین تصریح کرد: ما باید به دستورات دین در راستای رعایت تقوا، اخلاص، تحصیل علم و غیره عمل کنیم و همین‌ها سرمایه‌های ابدی ما خواهد بود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱