برگزاری جلسه توجیهی طلاب جدید الورود مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان»

جلسه توجیهی

جلسه توجیهی طلاب جدید الورود مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه توجیهی طلاب جدید الورود مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه به صورت آنلاین برگزار شد.

سرکارخانم غیوربابایی مدیر مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» در ابتدای جلسه با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی و خوشامدگویی به طلاب جدید الورود به بیان فضیلت علم آموزی در آیات و روایات پرداخت.

مدیر مرکز تخصصی گفت: اگر بخواهیم مشمول فضایل مطرح شده در آیات و روایات برای طالبان علم باشیم نباید علم آموزی ما باعث فخر فروشی یا به نیت مال و مقام و یا باعث تضییع حقوق دیگران به ویژه والدین، همسر و فرزندان باشد. تحصیل هدف نیست ابزاری است برای رسیدن به هدف زندگی یعنی تعالی و خودسازی و در یک کلام بندگی.

خانم غیوربابایی در ادامه گفت: انسان می‌تواند در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، معنوی رشد کند اما رشد در سایر ابعاد باید در خدمت رشد معنوی باشد.

وی افزود: بانوان طلبه راه سختی را در پیش دارند چرا که به حکم طلبه بودن باید بتوانند پاسخگوی سؤالات فقهی، عقیدتی و تربیتی جامعه باشند لذا لازم است پشتوانه علمی و عملی خوبی داشته باشند تا بتوانند الگوی مناسبی برای جامعه خود باشند.

خانم غیوربابایی با توجه به تفکیک مسئولیت های گروه‌های علمی و مراکز تخصصی در ادامه گفت: امور مربوط به تحصیل طلاب در دو بخش اجرایی و علمی پیگیری می‌شود؛ گروه‌های علمی مسئولیت علمی را بر عهده دارند و مسئولیت امور اجرایی آموزش، پژوهشی و تربیتی بر عهده مرکز تخصصی است.

مدیر مرکز تخصصی از طلاب جدید الورود خواست جهت آشنایی با قوانین آموزشی به آیین نامه مقطع سطح سه و دفترچه چکیده قوانین آموزشی و تربیتی ویژه طلاب جدید الورود مراجعه کنند.

وی از طلاب خواست طرح‌ها و ایده‌ها و یا انتقادات خود را توسط نماینده کلاس و یا به صورت شخصی منتقل کنند.

خانم غیور بابایی به طلاب ورودی توصیه کرد در درس‌های اخلاق، جلسات بصیرت‌افزایی و همایش‌ها و کارگاه‌های مرتبط با رشته خود شرکت کنند.

در پایان جلسه طلاب سؤالات خود را از مدیر مرکز تخصصی مطرح کردند.

چکیده قوانین آموزش-تربیتی نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰

آیین نامه آموزشی سطح ۳

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱