رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد:

رهبر معظم انقلاب نظارت مستقیم بر جامعه‌الزهرا(س) دارند/سوابق ارزشمند خانم برقعی در عرصه‌های علمی و مدیریتی

آیت الله مقتدایی

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام به دست مبارک حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه تأسیس شد، گفت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می‌دانند که این نهال به دست امام غرس شده است، خود را صاحب نظر می‌دانند و نظارت مستقیم بر جامعه الزهرا علیهاالسلام داشته و دارند.

به گزارش روابط عمومی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام که امروز (چهارشنبه، 5 خرداد) با حضور علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع عظام و مسئولان حوزوی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: این جلسه با حضور شخصیت‌های دفتر مقام معظم رهبری، اعضای هیئت امنا، اعضای شورای سیاستگذاری و نمایندگانی از بیوت مراجع، جلسه مبارکی است.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار امیدواری کرد که مدیر جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام با عنایت حضرت زهرا علیهاالسلام بتوانند مجموعه را با جدیت و موفقیت ادامه دهند.

سوابق ارزشمند خانم برقعی در عرصه‌های علمی و مدیریتی

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به چگونگی انتخاب سرکار خانم برقعی به عنوان مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: در ملاقاتی که با حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت و گزارشی از عملکرد، پیشرفت‌ها، ارتقای علمی و توسعه‌های حوزه‌های علمیه خواهران و مسئولیت‌هایی که به عهده بانوان طلبه در استان‌های مختلف گذاشته شده و موفق بودند، ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد که ترجیح رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر این است که مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام به عهده یک خانم باشد، بر همین اساس، طی جلسات شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران و هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، گزینه‌هایی مطرح شد و طی توافق نهایی، سرکار خانم سیده زهره برقعی به عنوان مدیر پیشنهادی انتخاب و به دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی معرفی شد که مورد تأیید قرار گرفت.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: خانم برقعی از نظر علمی از جمله فضلای حوزه علمیه خواهران است و در علوم سطح حوزه و دانشگاه رتبه بالایی دارد، همچنین در عرصه مدیریت و مسئولیت‌هایی که داشته، سوابق ارزنده ای در عملکرد ایشان منعکس شده و از نظر دیانت و تقوا هم مورد تأیید است.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: خانم برقعی در جلساتی که داشتیم به این موضوع اشاره داشت که مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام مسئولیت بسیار سنگینی است و سخن ایشان برای من خرسندکننده بود که ارزش و اهمیت کار را می‌شناسد، ما هم تلاش می‌کنیم که خانم برقعی را در مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام حمایت کنیم.

وی بیان داشت: خانم برقعی در جلساتی که برگزار شد، چند مسئله را در برنامه‌های مدیریتی جامعه الزهرا علیهاالسلام مورد توجه قرار داد، از جمله اینکه جابجایی در مسئولیت‌ها صورت نگیرد، مگر اینکه ضرورتی پیش بیاید که برنامه سنجیده ای است.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: یکی از برنامه‌های خانم برقعی این است که در جامعه الزهرا علیهاالسلام، اتاق فکر تشکیل شود و با توجه به ظرفیت‌های بالایی که وجود دارد، افراد متعهد، عالم و صاحبنظر در این اتاق فکر حضور داشته باشند و با مشورت و هم اندیشی بتوان برنامه ریزی کرد و برنامه‌ها را به صورت شایسته پیش برد.  

آیت‌الله مقتدایی اظهار امیدواری کرد که با مسئولیت ایشان در مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام شاهد پیشرفت‌های ارزشمندی در جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور باشیم و در ادامه گفت: با ابتکار مقام معظم رهبری که فرمودند ترجیح بنده این ست که مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خواهر باشد، این کار انجام شد که امید است شاهد برکات شایسته ای در این مجموعه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران از خانم برقعی حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: انتظار می‌رود همه مسئولان در نهادهای مختلف همسو از ایشان حمایت کنند و ایشان را در این مسئولیت یاری کنند.

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نظارت مستقیم بر جامعه الزهرا علیهاالسلام داشته و دارند

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در طول مسئولیت چهار ساله در جامعه الزهرا علیهاالسلام و همچنین تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی که در این مدمت سرپرستی جامعه الزهرا علیهاالسلام را به عهده داشت، خاطر نشان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام به دست مبارک حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه تأسیس شد، حضرت امام پس از انقلاب اسلامی وقتی دیدند که خواهران دوشادوش مردان فعالیت و مبارزه می‌کنند، دستور راه اندازی حوزه علمیه خواهران را دادند.

آیت‌الله مقتدایی افزود: حضرت امام خمینی(ره) برای تأسیس حوزه علمیه خواهران، هیأت مؤسس از جمله آیات عظام مشکینی، فاضل لنکرانی، جنتی، شرعی و غیره را مأمور کرد تا جامعه الزهرا علیهاالسلام را تأسیس کنند، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هم چون می‌دانند که این نهال به دست امام غرس شده است، خود را صاحب نظر می‌دانند و نظارت مستقیم بر جامعه الزهرا علیهاالسلام داشته و دارند.

وی تصریح کرد: مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام توسط خانم را برای پیشرفت بیشتر و ارتقای علمی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تعیین مدیر خانم در جامعه الزهرا علیهاالسلام در حوزه‌های علمیه خواهران تأثیر بالایی داشته باشد و در آینده شاهد دستاوردها و برکات بیشتری در مجموعه باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱