آغاز دومین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة»

مفاتیح الحیات

دومین مرحله مسابقه حدیث‌خوانی خانوادگی «مفاتیح الحیاة» ویژه بانوان طلبه، همسران و فرزندان به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ملیحه عرب خزائلی مدیر اداره امور طلاب و خانواده روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام، گفت:  این طرح به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و با همکاری اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در راستای مهارت‌افزایی زوج‌های جوان وخانواده‌ها، ارتقای سطح اطلاعات و مهارت‌های دینی بر مبنای تعلیمات اهل بیت علیهم‌السلام برگزار می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: دوره غیرحضوری حدیث خوانی «مفاتیح الحیاة» به صورت خانوادگی است و این طرح با هدف جهت‌دهی به زندگی خانوادگی و ایجاد نشاط معنوی در بین همسران و فرزندان طلاب اجرا می‌شود.

عرب خزائلی به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد که درباره حفظ و تشکیل خانواده فرمودند: «در بنا و تشکیل خانواده و در حفظ خانواده،  باید این احکام  و اخلاق اسلامی را رعایت کرد تا خانواده باقی بماند. خانواده‌های متدین که زن و شوهر به این حدود اهمیت می‌دهند و متخلق به اخلاق اسلامی هستند و فرزندان را بر این مبنا تربیت می کنند، زندگی پایداری را نسبت به بقیه خواهند داشت».

وی با اشاره به آغاز دومین مرحله دوره غیرحضوری حدیث خوانی «مفاتیح الحیاة»، گفت: «مفاتیح‌الحیات» تألیف حضرت آیت‌الله جوادی آملی، کتابی حدیثی رفتاری است که تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزۀ اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود و مطالعه آن برای خانواده‌ها بسیار اثربخش خواهد بود.

 وی افزود: این اثر ارزشمند با بررسی بیش از ۱۷۰ کتاب و گردآوری آيات و احاديث گوناگون در حوزه شئون دنیايی و امور خانوادگی،  منبع جامع و ارزشمندی برای استخراج الگوی سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود؛ الگوی ارائه شده در این اثر شریف در پنج محور تعامل انسان با خود، تعامل انسان با هم‌نوعان، تعامل مردم و نظام اسلامی، تعامل انسان با حیوان و همچنین تعامل انسان با خلقت زیست‌محیطی جای داده شده است تا بدین ترتیب یک طبقه‌بندی کاربردی از خانواده اسلامی و الگوی روشنی در این زمینه عرضه شده باشد.

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده یادآور شد: بانوان طلبه در این دوره می‌توانند با استفاده از فرصت اوقات فراغت تابستان این کتاب را به همسران و خانواده خود معرفی کرده و احادیث آن را به بحث و گفتگو بگذارند تا زمینه بهره‌برداری بیشتر فراهم شود.

عرب خزائلی اضافه کرد: دوره حدیث‌خوانی کتاب شریف مفاتیح الحیاة در ۳ مرحله به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود که نخستین مرحله این دوره  برگزار شد.

وی با بیان اینکه مهلت شرکت درمرحله دوم تا 20 مرداد است، عنوان کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی(ره)، مراجعه کرده و یا با شماره تلفن۳۲۱۱۲436 و امور فرهنگی خانواده 32112632 تماس بگیرند.

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده یادآور شد: جهت سهولت دسترسی طلاب به منبع مسابقه، کتاب مفاتیح الحیات با 25 درصد تخفیف در سرای ثقلین ورودی ساختمان شهید بهشتی عرضه می‌شود.

عرب خزائلی در پایان تصریح کرد: طلاب غیرحضوری می‌توانند پاسخنامه‌های خود را در قالب فایل word یا pdf به پست الکترونیک اداره قرآن و حدیث به نشانی hadith@jz.ac.ir ارسال کنند.

دانلود دفترچه مرحله دوم مفاتیح الحیاة

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱