استاد اخلاق حوزه در جلسه درس اخلاق جامعه‌الزهرا(س)؛

بستن راه نفوذ شیاطین مهم ترین رسالت طلاب است

همتیان

حجت الاسلام و المسلمین همتیان با بیان اینکه سه رسالت اقامه دین، سرکوبی و از بین بردن گناه و گنهکاران و بستن راه نفوذ شیاطین بر شیعیان از جمله رسالت‌های طلبه‌ها است، گفت: بستن راه نفوذ شیاطین هم نسبت به خود ما و هم نسبت به جامعه مهم‌ترین رسالت طلاب است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین «محمد همتیان» روز یکشنبه در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که با حضور بانوان طلاب مراکز و مدارس علمیه این مؤسسه در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: امام علی(علیه‌السلام) در نامه ای خطاب به یکی از اصحاب خویش از سه مسئله کمک می‌خواهند و می‌فرمایند: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ؛ پس از ياد خدا و درود همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى‌كوبم و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم».

بستن راه نفوذ شیاطین مهم ترین رسالت طلاب است

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: سه رسالت اقامه دین، سرکوبی و از بین بردن گناه و گنهکاران و بستن راه نفوذ شیاطین بر شیعیان از جمله رسالت‌های طلبه‌ها است و امروز، حضرت ولیّ عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از این سه جهت از ما کمک می‌خواهند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان افزود: وقتی ما به عنوان سرباز و یاور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) در دعای عهد و مناجات‌های خود اعلام می‌کنیم که می‌خواهیم از حضرت دفاع کنیم و آن حضرت را یاری کنیم محور‌های وظایف ما این سه رسالت است.

وی با اشاره به اینکه بستن راه نفوذ شیاطین هم نسبت به خود ما و هم نسبت به جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: امروز شرایط جامعه نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و همه ما به شدت در معرض تعرض و هجمه شیاطین قرار داریم.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه امروز دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما نسبت به فرزندانمان بیشتر است، یادآور شد: اگر در گذشته مسئله ای در شهر یا روستا اتفاق می‌افتاد، روستا و یا شهرهای همجوار متوجه نمی شدند، اما امروز چنین نیست.

جامعه در پناه قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) حفظ می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین همتیان تصریح کرد: امروز باید به این مسئله بیندیشیم که اگر ما می‌خواهیم امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) را یاری کنیم و به ویژه، سدّ راه شیاطین شویم چه باید بکنیم؟؛ حارث همدانی یکی از یاران امام علی(علیه‌السلام) همین سؤال را از حضرت پرسید و گفت: «ما تا زمانی که با شما هستیم نگران دین و اخلاق خود نیستیم، اما مقداری که فاصله می‌گیریم از عاقبت خود می‌ترسیم» که حضرت در پاسخ فرمودند: «به ریسمان قرآن چنگ بزن و از آن اندرز بخواه».

وی تأکید کرد: جامعه آنگاه حفظ می‌شود که در پناه قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد، بنابراین ما تا زمانی که در پناه قرآن کریم قرار نگیریم نمی توانیم خود را حفظ کنیم.

قرآن کریم، انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند

استاد اخلاق حوزه با اشاره به روایاتی از اهل بیت(علیهم‌السلام) درباره تمسک به قرآن کریم، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به معاذ خطاب می‌فرمایند: «اِن اَرَدتُم عَيشَ السُّعَداءِ و َمَوتَ الشُّهَداءِ و َالنَّجاةَ يَومَ الحَسرَةِ و َالظِّلَّ يَومَ الحَرورِ و َالهُدى يَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القُرآنَ فَاِنَّهُ كَلامُ الرَّحمانِ و حِرزٌ مِنَ الشَيطانِ و رُجحانٌ فِى الميزانِ؛ اگر زندگى سعادتمندان، مرگ شهيدان، نجات روز حسرت (قيامت)، سايه روزِ سوزان و هدايت در روز گمراهى را مى خواهيد، قرآن را ياد بگيريد كه آن سخن خداى مهربان است و سپرى در مقابل شيطان و موجب سنگينى ترازوى اعمال است».

حجت الاسلام و المسلمین همتیان تصریح کرد: افکار و اندیشه‌های انسان باید تابع قرآن کریم باشد، برای اینکه قرآن کریم ذکر خداوند رحمان است و انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند و انسان را به یاد خداوند رحمان می‌اندازد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم، حرز در مقابل شیطان است و شما با قرآن می‌توانید از آسیب شیطان در امان باشید، به همین دلیل، فکر و اندیشه ای که حامل قرآن باشد در روز قیامت وزین و سنگین است.

استاد اخلاق حوزه در پایان به روایتی از امام سجاد(علیه‌السلام) اشاره کرد که فرمودند: «اگر همه مردم از مشرق تا مغرب بمیرند تا زمانی که قرآن با من باشد، از تنهائى نمی‌ترسم».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱