بازدید مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از مسجد امام باره بانکوک

خانم برقعی مسجد باره

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه از مسجد امام باره بانکوک به عنوان یکی از مهم ترین مساجد شیعیان در تایلند بازدید و نماز مغرب و عشاء را در این مسجد اقامه کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از مسجد امام باره بانکوک  بازدید و نماز جماعت مغرب و عشا را در این مسجد اقامه کردند.

مسجد امام باره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و توسط مرحوم آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) تأسیس شد و در جوار آن، حوزه علمیه دارالعلم قراردارد.

معتبرترین و مهم‌ترین مسجد شیعیان بانکوک، مسجد «امام باری» یا «امام باره» است که امام جماعت آن شخصی به نام عبدالقیوم بوده است. این مسجد با معماری تایلندی و طرح و نقش‌های قرآنی و ادعیه مزین شده است.

مساجد در تایلند از قدیم الایام در کنار معابد، کلیساها و عبادتگاه ادیان دیگر بدون هیچ اختلافی ساخته می‌شد، در نسخه‌های تاریخی تایلندیان قدیم، مسجد را به چند نام مختلف مانند «کودی»، «سوراو»، «امام باره» و «بالای» صدا می‌زدند.

طبق سفارش قرآن و پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله، مسلمانان باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و از احوال هم جویا شوند تا از مشکلات هر منطقه آگاه شوند و به یاری یکدیگر بشتابند و وحدت و همبستگی مسلمانان مستدام باشد.

در تایلند، این گونه رفتار کردن را امر «اخوه» می‌گویند که لازمه آن گردهم آمدن است و وجود مسجد در این امر الزامی است، همچون پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله که در شهر مدینه از مکان مسجد در تمامی امور استفاده می‌نمود.

امام باره

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵