مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین کرد:

نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به وحدت بین ادیان، عدالت و تعامل بین الملل

خانم برقعی تایلند 2

خانم برقعی با اشاره به نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به وحدت بین ادیان، عدالت و تعامل بین الملل، گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از یک مکان علمی برای گردهمایی و گفتمان‌سازی بین بانوان مسلمان از کشورهای مختلف دنیا است و از گفتگوی بین الادیانی هم استقبال می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهره برقعی در کنفرانس وحدت بین الادیانی که به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی در شهر بانکوک کشور تایلند برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله به موضوع «نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به وحدت بین ادیان، عدالت و تعامل بین الملل» اشاره کرد و بیان داشت: اسلام نسبت به مسایل بین الملل از جمله عدالت، وحدت و هم زیستی مسالمت آمیز، نگاه ویژه ای دارد.

نگاه اسلام به مسائل بین الملل

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه روابط انسان ها از منظر اسلام در سه حوزه «اسلامی»، «توحیدی» و «انسانی» تبیین می‌شود، گفت: منظور از روابط در حوزه اسلامی، ارتباط با همه مسلمانان جهان است. ارتباطات در حوزه توحیدی، همان ارتباط با موحدان وپیروان ادیان توحیدی است و ارتباطات در حوزه‌ انسانی، مربوط به انسانیت فارغ از هرگونه دین و آیینِ ایشان است.

برقعی افزود: ارتباط انسان مؤمن در هر یک از این حوزه‌ها، از چهار اصل کلی و شاخصه‌ کلان «عقلانیت، عدالت، معنویت و رحمت» پیروی می‌کند، یعنی ما با همه انسان ها مبتنی بر فطرت مشترک انسان ها همسو هستیم.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب ایران را انسانی، اسلامی معرفی می‌کند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نه تنها انقلاب ایران بلکه نهضت و بعثت پیامبر را نیز مقوله‌ای با هویت انسانی می دانند که مبتنی بر فطرت انسانی بوده و به دنبال انسان‌سازی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: انقلاب اسلامی، نهضتی انسانی و یا به عبارتی دیگر یک نهضت فطری از تیپ نهضت پیامبران و برخاسته از خودآگاهی یا خداآگاهی است و هویت انقلاب اسلامی با هویت کنشگرانی که به دنبال تحقق خواسته های فطری انسان ها هستند، همسو و همراه است.

مسئله جنسیت در خدمت تعالی زنان / جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه بارز محیط علمی فرهیخته‌محور برای بانوان است

برقعی در ادامه به مسئله جنسیت در خدمت تعالی زنان اشاره کرد و یادآور شد: در 42 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش شده تا حد امکان از استعداد فکری و توانمندی عظیم زن برای تعالی او و جامعه استفاده شود و این امر در درجه اول در جهت تحکیم بنیان خانواده به عنوان اصل اساسی تعالی جامعه مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تحکیم نهاد خانواده و تعالی هدفمند انسان ها در ادیان بزرگ الهی، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، زن مسلمان ایرانی، جایگاه اصلی خود را نخست در نهاد خانواده و سپس در عرصه اجتماع بازیافت.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، مسئله جنسیت در خدمت تعالی انسان بکار گرفته شد، نه در خدمت انحطاط بشر و زوال اخلاقی، آنگونه که در برخی از موارد در دنیای غرب مرسوم است.

برقعی بیان داشت: رشد اخلاقی، شخصیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان در نظام جمهوری اسلامی به خوبی روشن است و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه بارز یک محیط علمی فرهیخته‌محور است که در جهات مختلف، زمینه را برای رشد زنان و بانوان ایران و دنیای بین الملل فراهم کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان و هجمه‌هان آنان علیه ایران که به بهانه‌های واهی، موضوع پایمال شدن حق زنان را دستاویز قرار می‌دهد و سعی در تخریب جایگاه متعالی زن در جامعه ایرانی-اسلامی دارند، اشاره کرد و اظهار داشت: بنده در هم اینجا از یکایک شما وتمام اندیشمندان و حق جویان عالم دعوت می کنم به ایران بیایید تا بازدید و مشاهده میدانی از فضاهای مختلف علمی و فرهنگی در ایران از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشته باشید.

ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان پس از انقلاب اسلامی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، عنوان کرد: خوشبختانه ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان و توانمندسازی آنان از جمله پیش شرط‌های لازم برای توسعه جامعه اسلامی – ایرانی در تمامی دستگاه‌ها و قوانین مربوطه قید و ذکر شده است. بنابراین هجمه‌ها و تبلیغات غربی نتوانسته جایگاه زنان را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقلیل دهد و روز به روز زنان در جامعه ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، مدیریت‌های اجتماعی و فرهنگی درخشیده‌اند.

برقعی خاطرنشان کرد: نگاهی گذرا به انتشارات و کتاب‌های متعدد در کشور از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اعم از علمی، پژوهشی، تاریخی، ادبی، سیاسی و هنری که با نام زنان در کشورمان نشر می‌یابد، حکایت از جایگاه والای علمی و مدارج عالی زنان دارد و این پیشرفت‌ها در تمامی حوزه‌ها بروز و نمود دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت زنان ایرانی در حوزه‌های پزشکی، تکنولوژیکی و فناوری نیز بسیار چشمگیر است و زنان در حوزه‌های مرتبط با علوم نوین نیز منشاء اثرگذاری و پیشرفت بوده‌ و هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حضور موفق زنان کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی، گواه نقش‌آفرینی مثبت و چشمگیر این قشر اثرگذار در جامعه است؛ زنانی که رمز موفقیت و سعادت ایران اسلامی هستند.

استقبال جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از گفتگوی بین الادیانی

برقعی یادآور شد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از یک مکان علمی برای گردهمایی و گفتمان‌سازی بین بانوان مسلمان از کشورهای مختلف دنیا است و از گفتگوی بین الادیانی هم استقبال می کند و میزبان مهمانان سایر ادیان اعم از آقا و خانم هم بوده است.

وی بیان داشت: زنجیره معنادار و هدفمندی از مهد تا دانشگاه و سطوح عالی حوزوی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب خانم  برنامه ریزی شده است.

چهارمین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور فارغ التحصیلان کشورهای اندونزی، مالزی، تایلند، سنگاپور، سری لانکا، برمه در دو کشور تایلند و اندونزی برگزار می‌شود که سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه نیز در این گردهمایی حضور خواهند یافت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵