مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد:

لزوم تلاش و اخلاص در عرصه جهاد تبیین

افتتاح دفتر کانون شاهد و ایثارگر17

خانم برقعی با اشاره به لزوم تلاش و اخلاص در عرصه جهاد تبیین، گفت: اگر تلاش‌های ما خالصانه باشد، قطعا پیروزیم، فقط شرط آن تلاش و اخلاص است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم افتتاحیه دفتر کانون شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر این مؤسسه علمی حوزوی در طبقه همکف ساختمان شهید مطهری(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق داد تا کانون شاهد و ایثارگر در این مجموعه شکل بگیرند و امیدواریم با همت شما هر روز توانمندتر و پرانرژی تر از سابق به فعالیت خود ادامه دهد، در همه عرصه‌ها بدرخشد و تأثیرگذار باشد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن قدردانی از مسئولانی که در راه اندازی این کانون نقش داشتند و با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، عنوان کرد: امام سجاد علیه‌السلام، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و اسرای کربلا، مسئولیت تبلیغ خون شهدای کربلا را داشتند و بهترین شیوه‌ها و راه‌ها را برای پیام رسانی خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا به کار بردند.  

برقعی تصریح کرد: بهترین اسوه برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا و یاد شهدای کربلا، اهل بیت علیهم‌السلام هستند که توصیه‌هایی به ما داشتند و ما به ایشان اقتدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: سخنان و رفتار حضرت زینب در شام را ببینید، اگر کاروان اسرای کربلا وارد شام نمی شد، اهل شام با اسلام حقیقی و مرام اهل بیت علیهم‌السلام آشنا نمی شدند. اهل بیت علیهم‌السلام به عنوان اسیر و خارجی وارد شدند، اما چگونه و با چه استقبالی خارج شدند؟ چگونه تبلیغ کردند که اثر تبلیغ چنین بود؟.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بالای سر هر شهیدی، آیه شریفه 23 سوره احزاب را تلاوت می‌کردند که می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»؛ ما جزو منتظران شهادت هستیم.

برقعی بیان داشت: این عهدی که قرآن کریم از آن یاد می‌کند و امام حسین بر بالای شهدای کربلا مرتب این آیه شریفه را تلاوت می‌فرمودند، عهد و پیمانی بود که در عالم ذر از ما گرفته شد تا تحت تربیت و ربوبیت الله قرار بگیریم و ما این عهد را پذیرفتیم.

وی با اشاره به آیه‌های شریفه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ؛ آیا با شما عهد نکردم ای فرزندان آدم که شیطان را نپرستید، که او برای شما دشمن آشکاری است و اینکه مرا بپرستید که راه مستقیم این است»، گفت: این همان عهدی است که شهدا بر عهد خود ماندند و عهد خود را به جای آوردند و ما امروز دور هم جمع شدیم تا با عهدی که با خدا بستیم، تجدید پیمان کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز دشمن با تمام قوا وارد میدان شده است و نه با جنگ نظامی، بلکه با جنگ شناختی، ذهن‌ها و افکار جوانان ما را به کار گرفته است، به افکار، عقاید و تصورات ذهنی ما حمله می‌کند، به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، ما هم باید به افکار دشمن هجمه کنیم.

برقعی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اول مهر 1400 به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس پیامی صادر کردند و فرمودند: «این درس بزرگ آن اسوه‌های ایثار است؛ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست. و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهد برد ان شاءا...»؛ اگر تلاش‌های ما خالصانه باشد، قطعا پیروزیم، فقط شرط آن تلاش و اخلاص است.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر کانون شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: بیایید بر عهدی که با خدا بستیم که تحت تربیت خدا باشیم و عبودیت خدا را بکنیم، پایبند باشیم و این عهد را یادآور شویم و با تلاش‌های خالصانه خود در عرصه جهاد تبیین فعالیت کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: دشمن با جنگ شناختی می‌خواهد شهادت و ایثارگری را از ما بگیرد، اما ما باید تلاش کنیم که یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم و مدیون شهدا نباشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱