در نشست مدیر جامعه الزهرا(س) با مسئولان سنجش و پذیرش مطرح شد:

لزوم کار جهادی و تشکیلاتی در اجرای فعالیت‌ها/ امیدآفرینی را به مجموعه تزریق کنیم

نشست مدیر جامعه الزهرا با پذیرش8

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از بخش‌های مختلف اداره کل سنجش و پذیرش و روند مصاحبه با داوطلبان بازدید کردند و در نشستی با مسئولان پذیرش به بررسی مشکلات و مسائل این مجموعه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی به همراه جمعی از مدیران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در اداره کل سنجش و پذیرش این مؤسسه علمی حوزوی از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و در جریان روند مصاحبه‌های پذیرش داوطلبان سال تحصیلی 1403-1402 قرار گرفتند.

در این بازدید، سرکار خانم اشرف السادات ارمکان، مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به معرفی بخش‌های مختلف پرداخت و هر یک از مسئولان و کارشناسان هر بخش درباره فعالیت‌های خود توضیحاتی ارائه دادند.

در ادامه، نشستی با حضور سرکار خانم برقعی و جمعی از معاونان، مدیران ارشد و مسئولان اداره کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد و مسائل و مشکلات این اداره کل از جمله سامانه پذیرش، کمبود نیرو، مشکلات مالی و سخت افزاری و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، سرکار خانم برقعی ضمن اشاره به نحوه تعامل و برخورد مسئولان پذیرش با داوطلبان، بر حضور و فعالیت جهادی در بخش‌های مختلف به ویژه پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 65 سوره انفال می‌فرماید: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ المُؤمِنينَ عَلَى القِتالِ إِن يَكُن مِنكُم عِشرونَ صابِرونَ يَغلِبوا مِائَتَينِ وَإِن يَكُن مِنكُم مِائَةٌ يَغلِبوا أَلفًا مِنَ الَّذينَ كَفَروا بِأَنَّهُم قَومٌ لا يَفقَهونَ؛ ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ (با دشمن) تشویق کن! هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند، پیروز می‌گردند؛ چرا که آنها گروهی هستند که نمی‌فهمند!».

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: این آیه نشان می‌دهد که اگر شما ایمان داشته باشید و با تقوا باشید، هر نفر به اندازه 10 نفر می‌تواند توانمندی داشته باشد، بنابراین میزان توانمندی ما به ایمان و صبر و توکل بر خداوند متعال است، در این آیه شریفه، جبهه نبرد با دشمن مطرح است، این جبهه که ما در آن فعالیت می‌کنیم، جبهه تلاش و کار و جهاد است.

برقعی با بیان اینکه اخلاص و تقوا باعث افزایش کارآیی و بازدهی فعالیت‌ها می‌شود، به برخی مسائل و مشکلات این بخش و بخش‌های دیگر از جمله کمبود نیرو، مشکلات سخت افزاری و غیره اشاره کرد.

وی یادآور شد: ما دوره تحول را در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌گذرانیم، بنابراین لازم است با توجه به شاخصه‌های کار جهادی، فعالیت جهادی داشته باشیم و امیدآفرینی را به مجموعه تزریق کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین بر لزوم فعالیت‌های شبکه ای در همه بخش‌های مجموعه تأکید کرد.

در ادامه، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برخی مسائل مورد توجه پذیرش از جمله سامانه پذیرش طلاب ایرانی و غیرایرانی، بحث استعدادسنجی طلاب جهت فعالیت و مهارت افزایی آنها در کارویژه‌های طلبگی اشاره کرد.

سرکار خانم اشرف السادات ارمکان نیز با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بانوان طلبه به عنوان سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به سمت طلبه مبلغ مهذب تراز انقلاب اسلامی حرکت کنند، بیان داشت: بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آزمون ورودی به مصاحبه دعوت می‌شوند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روند مصاحبه پذیرش، خاطرنشان کرد: طی سه هفته اخیر که مصاحبه‌ها آغاز شده است، با حضور 70 استاد مصاحبه کننده و 19 مشاور، حدود هزار نفر از داوطلبان مورد مصاحبه و ارزیابی قرار گرفتند.

ارمکان همچنین به برگزاری اردوی پذیرش ویژه داوطلبان با عنوان «راه روشن 2» اشاره کرد و در ادامه، درباره سامانه پذیرش توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه این نشست، جناب آقای حسن آمره ئی مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بیان توضیحاتی درباره مشکلات سامانه پذیرش ایرانی و غیرایرانی پرداخت. همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی سهیلی مقدم مشاور فناری اطلاعات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و جناب آقای سیدروح الله داودالموسوی سرپرست مرکز برنامه ریزی و نظارت، نظرات و پیشنهادات خود را درباره موضوعات مورد بحث ارائه کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱