با حضور مادر نخستین روحانی شهید مدافع حرم؛

محفل شعر و دلنوشته خوانی «شهید و شهادت» برگزار شد

شهید مالامیری

محفل شعر و دلنوشته خوانی با موضوع «شهید و شهادت» با حضور مادر نخستین روحانی شهید مدافع حرم مالامیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، محفل شعر و دلنوشته خوانی با موضوع «شهید و شهادت» روز پنجشنبه با حضور بانوان طلبه از سوی مدرسه علمیه صالحات در آمفی تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

در این محفل سرکار خانم مالامیری، مادر نخستین روحانی شهید مدافع حرم در کشور و اولین شهید ایرانی از شهر مقدس قم حضور داشت و به ایراد سخن پرداخت.

وی درباره فرزندش شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی مالامیری، اظهار داشت: شهید مالامیری در درس و بحث به قدری سعی و تلاش داشت که توانسته بود در سن 26 سالگی بدون اینکه مقدمات را تدریس کند، به تدریس دروس عالی حوزه بپردازد.

مادر شهید مالامیری تصریح کرد: شهید مالامیری در ورزش بسیار توانمند و فعال بود و اخلاق ورزشی را بسیار خوب رعایت می‌کرد.

وی عنوان کرد: فرزند شهیدم معتقد بود که انسان از میان رشته های ورزشی باید رشته را انتخاب کند که هم موجب توانمندی انسان شود و هم سرگرمی به همراه داشته باشد، به همین خاطر در ورزش فوتبال و تیر اندازی بسیار موفق وتوانمند بود.

خانم مالامیری از شهید مسعود جعفری از شهدای مدافع حرم و همرزم شهید مالامیری نقل کردکه شهید مالامیری به قدری در تیراندازی قوی بود که هیچ تیری از ایشان به خطا نمی‌رفت.

این مادر شهید، بارزترین ویژگی شهدا را متعادل بودن ایشان برشمرد و گفت: شهدا نه خودشیفته هستند و نه خودشان را دست کم می گیرند و شهید مالامیری نیز اینگونه بود.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام مقید به امر به معرف ونهی از منکر بود و در این جهت ابتدا مخاطب‌شناسی و سپس  راه مناسب را برای امر ونهی انتخاب می‌کرد.

مادر شهید مالامیری در پایان بر لزوم ولایت‌مداری تأکید کرد و گفت: هر کجا ولیّ فقیه پا گذاشت، ما هم باید پا جای پای ایشان بگذاریم و پشت سر ولیّ فقیه حرکت کنیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱