حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد:

آمادگی جامعه‌الزهرا(س) برای اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش

دیدار مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با مدیر جامعه الزهرا

مدیر جامعه الزهرا از آمادگی این مجموعه علمی برای همکاری با آموزش و پرورش در دو بخش تبلیغ و طرح‌های پژوهشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در نشست هم‌اندیشی مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: وقتی ما راجع به دختران صحبت می‌کنیم، سخن از مادران آینده کشور است و به تعبیر حضرت امام (ره)، در مورد نیمی از کشور که مربی نیمه دیگر جامعه هستند، صحبت می‌کنیم؛ پس در واقع موضوع بحث، آینده کل کشور است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: اگر نهادهای مسئول در مقابل همه برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره تنها برای دختران فعالیت و برنامه‌ریزی داشته باشند، شایسته است و تأثیر آن از همه بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: موضوع این بحث باید مبتنی بر واقعیات جامعه باشد، با پاک کردن صورت مسئله و پنهان کردن واقعیات، مشکلات برطرف نمی‌شود.

وی افزود: ما نیازمندیم که با صراحت، دقت و بر اساس آمارها و واقعیت‌ها به وظایف ذاتی خود عمل کرده و به رفع مشکلات این قشر از جامعه بپردازیم.

مسئله آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه جامعه‌الزهرا(س) است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: در این مؤسسه عملی حوزوی، مسئله آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه است و نگاه ما این است که مسئله کار با دانش‌آموزان، کار تخصصی است و هر فردی توان کار با این نسل را ندارد، بنابراین نیاز به دوره‌های آموزشی ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: اگر طلبه‌ای به مدارس اعزام می‌شود، علاوه ظرفیت‌های علمی و دانشی باید دوره‌های مهارتی را هم بگذراند، بر همین اساس در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، دوره تخصصی مبلغان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

اجرای طرح شمیم ویژه مبلغان مدارس امین در جامعه‌الزهرا(س)

وی با بیان اینکه مجموعه عظیم دانش‌آموزان قابل چشم‌پوشی نیستند، گفت: دو طرح شمیم و امین با برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ دانش‌آموزی در این مجموعه‌ حوزوی در حال اجراست و ما با وجود همه گرفتاری‌های بودجه‌ای، این طرح را نه تنها تعطیل نکردیم بلکه گسترش هم دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: مسئله ارتباط با دانش‌آموزان را متوقف بر تعامل دفتر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نمی‌دانیم، زیرا وظیفه ذاتی ما به عنوان روحانیت و مجموعه حوزوی، ارتباط با دانش‌آموزان و نقش‌آفرینی در هدایت‌گری آنان است و باید در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و دیگر مراکز حضور داشته باشیم و با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: برای همکاری با آموزش و پرورش در دو بخش تبلیغ و طرح‌های پژوهشی اعلام آمادگی می‌کنیم. در بخش همکاری‌های پژوهشی ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد که می‌توانند تأثیرگذار باشند، از جمله برخی کتبی که در این مرکز آموزشی تدوین شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به فعالیت گروه علمی آموزشی مطالعات زنان و نیز انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مجموعه های علمی به صورت تخصصی در حوزه زنان و خانواده به فعالیت علمی مشغول هستند.

وی بیان داشت: تاکنون حدود 50 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل کرده‌اند که تعدادی از این فارغ‌التحصیلان با مجموعه در ارتباطند و از ظرفیت آنان در بحث‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی استفاده می‌شود.

یکی از واقعیت‌های جامعه، شکاف بین نسل‌ها است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه رویکرد جدی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این است که برنامه‌ریزی‌های این مجموعه بر اساس واقعیات و تجربیات باشد، اظهار داشت: یکی از واقعیت‌های جامعه ما، شکاف بین نسل‌ها است، در گذشته احترام به پدر و مادر و بزرگترها به صورت یک سنت وجود داشت که به مرور و بر اثر گذشت زمان این سنت تغییر پیدا کرده است، امروز جای بسیاری از ارزش‌ها عوض شده و این موضوع نیاز به فهم عمیق و برنامه‌ریزی طولانی‌ مدت دارد.

موضع رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی در برابر سند 2030 مشخص است

وی در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت: موضع رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال سند 2030 مشخص و واضح است و در جاهایی که با خطوط قرمز ما برخورد دارد، به آن قائل نیستیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: واقعیت این است که برخی آموزش‌ها ضرورت دارد، اگر خودکنترلی‌ها، خودمراقبت‌ها و شناخت برخی از مسائل جزو برنامه‌ها نباشد دچار آسیب می‌شویم، در عین حال اگر به ارزش‌ها ضربه بزند، آن هم جای نگرانی دارد و ما راضی به آن نیستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: ما باید جایگزین معرفی کنیم که در این راستا، کارگروهی به سرپرستی مرکز مشاوره این مجموعه راه‌اندازی شده تا طرحی تدوین و اجرا شود که قابل ارائه در جامعه باشد.

یکی از وظایف ذاتی ما تربیت نسل آینده کشور است

وی با بیان اینکه ما نباید از وظیفه ذاتی خود شانه خالی کنیم، گفت: یکی از وظایف ذاتی ما، تربیت نسل آینده کشور است و اگر امروز بذری افشانده شد، بیست سال دیگر باید شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: انسان همانند درختی است که همیشه میوه می‌دهد و لحظه لحظه عمر او می‌تواند مثمر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان تصریح کرد: این جلسه باید به کارگروهی تبدیل شود تا نیازهای دو مجموعه در رابطه با رفع مشکلات قشر دانش‌آموزان برطرف شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱