مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

رسالت اساتید حوزه در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین

خانم حیدری مجد 2 روز معلم

استاد حیدری مجد با اشاره به تأثیر تأثیر تبلیغ و جهاد تبیین اساتید در زمینه سازی ظهور، گفت: امروز مأموریت و رسالت اساتید همان مأموریت و رسالتی است که حضرت زینب علیهاالسلام داشتند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم طاهره حیدری مجد در دومین روز هفته گرامیداشت مقام معلم که از سوی اداره کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به نام «استاد و رسالت تبلیغ و جهاد تبیین» نامگذاری شده است، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت شهید مطهری(ره) گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: در واقع عالمان دینی می‌توانند با تربیت نسل جوان و بصیرت افزایی در میان آحاد جامعه، فعالانه وارد عمل شوند و همواره در ترویج و تبیین دین اسلام تحت عنوان جهاد تبیین پیش قدم باشند.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مأموریت اساتید حوزه، جهاد تبیین است

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مأموریت اساتید حوزه، جهاد تبیین است، چرا که دشمنان دینی و جامعه اسلامی همواره در طول تاریخ و در طول پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال این بودند که مردم را در غفلت، ناآگاهی و بی‌بصیرتی نگه دارند؛ مهم ترین افرادی که می‌توانند این مسئله را تبیین کنند، قشر روحانیت در قالب تبلیغ و تدریس هستند.

حیدری مجد تصریح کرد: اساتید حوزه می‌توانند با جهاد تبیین، مباحث روز و روشنگری‌های لازم را در زمینه مسائل بصیرتی، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و غیره به طلاب بیاموزند تا طلاب نیز در میان خانواده و در فعالیت‌های مختلف در میان مخاطبان خود به این وظیفه مهم و خطیر توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، هدف دشمن از طراحی این اتفاقات، بی‌ثبات کردن نظام اسلامی و بزرگنمایی مشکلات بود که در این مواقع، اساتید حوزه وظیفه دارند با جهاد تبیین، آگاه‌سازی لازم را در جامعه داشته باشند.

اساتید حوزه‌های علمیه اتاق فکر جامعه هستند

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: اقدام به موقع اساتید و مبلغان حوزه در بحث جهاد تبیین و آگاه‌سازی جامعه، خطرات دشمنان اسلام را از جامعه دور می‌کند و دشمن را در این زمینه ناکام قرار می‌دهد.

حیدری مجد یادآور شد: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که دشمنان قسم خورده اسلام و مزدوران داخلی و خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و دین مبین اسلام برنامه‌ریزی می‌کردند و هجمه‌ها و حملاتی داشتند، روحانیت اصیل و قبل از آن، درایت امامین انقلاب و آگاهی و حضور فعالانه مبلغان، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم، این توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کردند.

وی بیان داشت: اصلی ترین رسالت یک استاد در تدریس و شاگردپروری این است که با جهاد تبیین، طلاب را را در برابر دشمنان، مستکبران جهانی و مزدوران داخلی و خارجی آگاه کنند و اجازه ندهند کوچکترین خللی در مسیر انقلاب اسلامی وارد شود.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: مهم‌ترین منبع آگاهی مردم از حوزه‌های علمیه است و اساتید در اینجا در رأس و در اتاق فکر جامعه مردمی هستند، اساتید طلاب را تربیت می‌کنند و طلاب نیز آگاهانه وارد جامعه می‌شوند و با بصیرت‌افزایی، در برابر مکر دشمنان ایستادگی کرده و جامعه را از خطرات دشمنان نجات می‌دهند.

تربیت نسل جوان بابصیرت یکی از بزرگترین مأموریت‌های حوزه‌های علمیه است

حیدری مجد با بیان اینکه تربیت نسل جوان بابصیرت یکی از بزرگترین مأموریت‌های حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر ما بتوانیم نسل جوان بابصیرت را در جامعه تربیت و آماده به خدمت کنیم، این نسل جوان بابصیرت به راحتی می‌تواند بار بزرگی از مشکلات دینی و تاریخی اسلام را از روی زمین بردارند و این امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه اساتید ما در این زمینه قدم اول را بردارند.

وی اظهار داشت: بابصیر بودن، آگاه بودن، دشمن شناس بودن، زمان شناس بودن، شناخت جامعه ظالم و مظلوم و آشنایی با شبهات از جمله ویژگی‌های یک استاد حوزه است، امروز شبهاتی در جامعه اسلامی مطرح می‌کنند تا رویکرد ما را رویکرد منعطفی در برابر دشمن قرار دهند، کشورهای اسلامی و دولت‌های اسلامی در خدمت ملت‌های مسلمان را زیر سؤال می‌برند که اساتید باید این موارد را بشناسند وضمن آگاهی‌دهی و بصیرت‌افزایی طلاب و ارائه مبانی انقلاب اسلامی و مبانی فکری امامین انقلاب اجازه ندهند این گونه شبهات که دشمنان ما برای تخریب مبانی دینی و انقلاب اسلامی طرح می‌کنند، در جامعه تثبیت شود.

حوزه‌های علمیه همواره نقش بسزایی در احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی داشتند/لزوم توجه اساتید حوزه به بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره نقش بسزایی در احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی داشتند، تصریح کرد: کشور ما تحت رهبری مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، نگاه بلندی به جامعه بشریت دارد و با جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌تواند رو به سوی پیشرفت جهانی و ظهور قدم برمی دارد و این امر در قالب تئوری و نظری شدنی نیست، بله باید ما به مرحله عمل وارد شویم.

حیدری مجد یادآور شد: ما باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از بحث خودسازی و جامعه پردازی شروع کنیم تا به تمدن سازی برسیم؛ نقش بزرگ حوزه‌های علمیه بعد از بحث خودسازی فردی، بحث جامعه پردازی است تا در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل‌بیت علیهم‌السلام نقش آفرینی کند.

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب، تمام مباحث چهل سال گذشته و مأموریت‌های چهل سال دوم انقلاب را بیان کردند؛ مهم‌ترین رسالت و مأموریت اساتید این است که نگاه دقیق، علمی و پژوهشی نسبت به این بیانیه داشته باشند و طلاب را با نگاه به مبانی فکری رهبر معظم انقلاب حفظه الله در گام دوم پیش ببرند و این بزرگترین مأموریتی است که در جهاد تبیین  باید قدم برداریم.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی همه مبانی، اصول و فروع همه امور را برای ما بیان کردند، بنابراین اساتید باید خود را به علم، معرفت، بصیرت، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و غیره مجهز کنند و در مسائل علمی، اخلاقی، نظام سیاسی، ولایت‌مداری و آگاهی به شأن و مقام ولایت فقیه تقویت شوند.

امروز مأموریت و رسالت اساتید همان مأموریت و رسالتی حضرت زینب علیهاالسلام است

حیدری مجد عنوان کرد: روزی شهدای ما در برابر تهاجم نظامی ایستادند و امروز مأموریت و رسالت ما اساتید همان مأموریت و رسالتی است که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها داشتند.

وی یادآور شد: امام حسین علیه‌السلام برای احیای حق و امر به معروف و نهی از منکر در روز عاشورا به شهادت رسیدند و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در عرض چهل روز با جهاد تبیین در بحث به ظاهر اسارت و در حقیقت رسالت، این مأموریت را انجام دادند.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر ما بعد از هزار و 400 سال، تمام قضایای قیام عاشورا و حقانیت امام حسین علیه‌السلام و باطل بودن کفر را می‌دانیم، به برکت جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بوده است و امروز مهم ترین و اصلی ترین رسالت حوزه‌های علمیه خواهران در کنار تحصیل، تحقیق، تدریس، تبلیغ و پژوهش و تألیف، جهاد تبیین است، همانگونه که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در رسالت خود انجام دادند و امروز بعد از هزار و 400 سال از قیام و شهادت امام حسین علیه‌السلام، هنوز حتی فرزندان ما نسبت این حقیقت بصیر هستند.

تأثیر تبلیغ و جهاد تبیین اساتید در زمینه سازی ظهور

حیدری مجد تأکید کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی که دشمنان برای از بین بردن مبانی فکری و دینی شیعه حمله نظامی کردند و پس از آن با هجمه‌های فرهنگی و تحریم‌های مختلف با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مبارزه پرداختند، جوانان 15 ساله تا مردان 80 ساله ما در راه دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی به شهادت رسیدند و در این سال‌ها اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، رسالت تبیین مبانی دینی و انقلابی را به عهده داشته و دارند.

وی بیان داشت: اگر اساتید و طلاب در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین موفق عمل کنند، ان‌شاءالله به زودی زمینه‌های ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فراهم خواهد شد. همانطور که تأثیر رسالت حضرت زینب در انقلاب امروز دیده می‌شود، تأثیر رسالت اساتید در جهاد تبیین در ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دیده خواهد شد.

 

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱