مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س):

لزوم تربیت مبلغ تخصصی در حوزه عفاف و حجاب

حجت الاسلام ابراهیم پور

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پور با بیان اینکه ما برای تبلیغ عفاف و حجاب باید طرح‌های کاربردی داشته باشیم، گفت: ما باید در حوزه عفاف و حجاب، مبلغ تخصصی داشته باشیم که بتواند دفاع علمی از مسئله عفاف و حجاب داشته باشد و حجاب را در جامعه تبیین کند و شبهات را پاسخ دهد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ابراهیم پور در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج عفاف و حجاب در جامعه با ما همکاری دارند و طرح‌های خوبی در حوزه عفاف و حجاب اجرا شده است.

ما برای تبلیغ عفاف و حجاب باید طرح‌های کاربردی داشته باشیم

مدیر مؤسسه فرهنگی ریحانه النبی(س) با اشاره به اجرای طرح حجاب مدارس از سال 1384، افزود: این طرح در کلان شهرها اجرا شد و آثار خوبی داشت، در این طرح، بانوان طلبه به عنوان مربیان حجاب در مدارس به مباحث علمی و اعتقادی و فرهنگی و مشاوره ای در حوزه حجاب می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پور با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر از بانوان طلبه در مؤسسه ریحانه النبی در حوزه عفاف و حجاب آموزش دیدند، یادآور شد: برخی از این بانوان در مدارس غیرانتفاعی جذب شدند و به فعالیت می‌پردازند، همچنین در استان‌های مختلف بانوان طلبه به عنوان سردمداران عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ما برای تبلیغ عفاف و حجاب باید طرح‌های کاربردی داشته باشیم، گفت: ما باید ظرفیت‌ها و خلأهای این موضوع را شناسایی کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

لزوم تربیت مبلغ تخصصی در حوزه عفاف و حجاب

این کارشناس تخصصی عفاف و حجاب تصریح کرد: ما باید به سه محور در عرصه عفاف و حجاب توجه داشته باشیم، از جمله اینکه حجاب یک مسئله دینی است و ما به عنوان مدافع و تبلیغ کننده دین باید حجاب را در جامعه ترویج کنیم. دوم اینکه بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مطرح است و حوزه‌های علمیه باید در رفع آسیب‌های اجتماعی سهیم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پور افزود: محور سوم این است که حجاب به عنوان تکلیف برای حکومت اسلامی مطرح است و ما باید نسبت به مسئله حجاب از جانب حکومت، دفاع مناسب داشته باشیم.

وی با اشاره به آموزش مبلغ تخصصی در حوزه عفاف و حجاب، عنوان کرد: ما باید در حوزه عفاف و حجاب، مبلغ تخصصی داشته باشیم که بتواند دفاع علمی از مسئله عفاف و حجاب داشته باشد و حجاب را در جامعه تبیین کند و شبهات را پاسخ دهد.

ما باید در حوزه عفاف و حجاب حرکت فعالانه داشته باشیم/لزوم راه‌اندازی اتاق اندیشه‌ورز در حوزه عفاف و حجاب

این عضو ستاد راهبردی عفاف و حجاب مراکز حوزوی که از سال 1384 در حوزه تخصصی عفاف و حجاب فعالیت داشته است، بیان داشت: متأسفانه ما در حال فعالیت انفعالی هستیم و در حال پاسخ به شبهات هستیم، حال آنکه ما باید حرکت فعالانه داشته باشیم و درباره بی حجابی و بدحجابی شبهه سازی کنیم و آنان جواب دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پور با اشاره به برگزاری جلسه اختصاصی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی با فعالان عفاف و حجاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند نسبت به مسئله حجاب به هیچ عنوان عقب نشینی نکنید.

وی در رابطه با استراتژی مسئله حجاب به چند نکته اشاره کرد و گفت: ما باید در زمینه عفاف و حجاب، اتاق فکر و اندیشه ورز داشته باشیم، همچنین شبکه فعالان عفاف و حجاب باید شکل بگیرد و تقویت شود.

این مبلغ تخصصی عفاف و حجاب با بیان اینکه ما باید استراتژی مسئله حجاب را مشخص کنیم، تأکید کرد:  اگر نظام جمهوری اسلامی از مسئله حجاب کوتاه بیاید، نماد جامعه اسلامی، هویت انقلاب اسلامی و قانون نظام جمهوری اسلامی مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد و در نهایت حکم خدا نشانه می‌رود.

لزوم حمایت از فعالیت‌های خودجوش جبهه مردمی عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پور با بیان اینکه تکلیف ما در عرصه تبلیغ عفاف و حجاب مشخص است، عنوان کرد: جریانی که بحث بدحجابی را مدیریت می‌کند، جریان حساب شده ای است و ما باید در مسئله عفاف و حجاب و تربیت مربی و مبلغ تخصصی حجاب کار کنیم.

وی در پایان بر لزوم حمایت جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت‌های خودجوش جبهه مردمی عفاف و حجاب تأکید کرد.  

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱