دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به پله هفدهم رسید

مطالعات زنان 17 نهایی

شماره جدید دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» با 12 اثر پژوهشی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، هفدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» از سوی پژوهشگاه مطالعات اسلامي جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

«مقایسه جایگاه و وضعیت خانواده در اندیشه آرمانی تامس مور و خواجه‌ نصیرالدین طوسی» به قلم کریم خان‌محمدی و معصومه مؤذن، «تحلیل لایه‌های علّی (cla) پدیده روابط فرا زناشویی در زوجین شهر تهران و ارائه خط‌مشی مطلوب» نوشته سید محمدحسین ‌هاشمیان، حمیدرضا یزدانی و محمدحسین افشاری، «بررسی فقهی خواستگاری مخطوبه از منظر فریقین» به همت اسماعیل چراغی کوتیانیو زهرا شاهیاری حیدرلو، «تأثیر عوامل سیاسی در ازدواج علویان با مخالفان اعتقادی ـ سیاسی در عصر امویان» نوشته اعظم ابوالحسنی وحمیدرضا مطهری از جمله مقالات منتشر شده در این فصل نامه است.

همچنین از محمدرضا جباران مقاله «پشتوانه اخلاقی زندگی خانوادگی بر مبنای مکاتب هنجاری»، زينب کبيري و نرگس رودگر پژوهش «بررسی ادله فمینیسم رادیکال بر جواز سقط جنین در راستای تحقق آزادی جنسی به‌عنوان امر اخلاقی»، محمدرضا احمدی مقاله «مؤلفه ­های سلامت جنسی همسران مبتنی بر منابع اسلامی» و از رضا مهدیان‌فر اثر «لوازم فقهی میثاق غلیظ در روابط خانوادگی» در این شماره از نشریه منتشر شده است.

«فرهنگ علمی در منابع اسلامي و اقتضائات جنسيتي آن» به قلم مهدی مزینانی وحمیدرضا محمدی، «پیوست‌نگاری فرهنگی، راهکار عملی در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی (با تاکید بر مصوبات حوزه زن و خانواده)» به همت عصمت سوادی و نفسیه فیاض‌بخش، «عرصه‌‌های فراغتی و فرصت‌زایی برای نقش‌آفرینی اجتماعی زنان (مطالعه موردی: عصر صفویه در ایران)» نوشته طاهره رحیم‌پور ازغدی و مهدی کرمانی و «بررسی دیدگاه ‌مفسّران پیرامون تحقق وعده الهی «غَناء» در صورت عمل به فرمان «ازدواج»» پژوهشی از احسان ابراهیمی و نرجس‌السادات محسنی از دیگر آثار مرتبط با حوزه زنان و خانواده است که در این شماره از فصل نامه منتشر شده است.

گفتنی است، دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» با انتشار نخستین شماره در زمستان ۱۳۹۳ پا به عرصه نشریات علمی کشور گذاشت تا با ايجاد زمينه علمی مناسب، از آرای صاحب‌نظران اين حوزه معرفتی بهره‌مند شود.

این دوفصلنامه با توجه به ارزیابی کمیسیون نشریات علمی حوزه و به استناد مصوبه ۵۸۵ شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه ۹۴، در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۷ از شماره هفت به بعد حائز رتبه علمی پژوهشی از سوی شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شد.

این نشریه به سردبیری خانم دکتر نرجس رودگر و مدیر مسئولی سرکار خانم دکتر زهره برقعی آماده دریافت مقالات پژوهشی در موضوعات زنان و خانواده با رویکرد اسلامی است. علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های تألیفی خود را با ثبت نام در سامانه نشریه به نشانی http://pubs.jz.ac.ir بارگذاری کنند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۸-۱۲ با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۲۲۴ تماس حاصل کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱