از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا(س) برگزار شد؛

برگزاری کارگاه «مسئله شناسی و بوم ایده پردازی»

راه روشن نیک زاد 2

کارگاه آموزشی «مسئله شناسی و آشنایی با بوم ایده پردازی» ویژه طلاب جدیدالورود جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، برنامه «به وقت بوم مسئله» در دومین روز دوره کوتاه مدت آموزشی مهارتی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که با عنوان «راه روشن» از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در حال برگزاری است، تشکیل شد.

در این نشست که بیش از 130 طلبه جدیدالورود سطح دو مدارس علمیه مؤمنات و فائزات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند، خانم فهیمه نیک زاد مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی به تبیین بوم پردازی و تکمیل فرایند حل مسئله پرداخت.

خانم نیک زاد در ابتدای این برنامه، اظهار داشت: ما برای ایجاد هر تغییر و نوآوری و برای حل هر مسئله ای، نیازمند یک برنامه هستیم، اما یک برنامه، صرفا فهرستی از اقدامات و فعالیت‌ها نیست.

مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: برای تنظیم هر برنامه ای باید به مواردی چون مسئله، مخاطب، روش تغییر، شاخص موفقیت، منابع اجرای برنامه، قلمرو مخاطبان برنامه، عوامل مؤثر بر نتایج کار و نیروی انسانی توجه کرد.

نیک زاد بیان داشت: برای حل هر مسئله ای احتیاج به این داریم که یک برنامه داشته باشیم و برای ارائه برنامه باید ابعاد مختلف آن را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه بوم‌ها و یا نقشه‌های راه برای این هستند که مسئله ای را دقیق کنیم و راه حل ارائه دهیم، گفت: بوم، ذهن ایده پرداز فرد را فعال می‌کند تا به عناصر بوم پاسخ دهند و نسبت به آن عناصر فکر کند.

مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی با بیان اینکه بوم، نقطه شروع و پایان ایده پردازی را مشخص می‌کند، افزود: بوم ایده پردازی با چینش نظام مند مفاهیم منتخب، ذهن افراد را برای پاسخ نوآورانه به سؤالاتی مشخص راهبری می‌کند.

نیک زاد به روش‌هایی که در حل مسئله به ما کمک می‌کند، اشاره کرد و روش‌های پلکانی، توانمندسازی، تشویق و تنبیه، اشاعه، شبکه، کسب و کار، فرهنگ و آیین، آموزش و کارنامه را توضیح داد.

وی خاطرنشان کرد: ما قبل از برنامه ریزی باید بدانیم که با کدام زیربنای فکری می‌خواهیم پای در راه هدف بگذاریم.

در ادامه این برنامه، طلاب جدیدالورود که از روز اول در گروه‌های 16 نفره تقسیم شدند، مسئله‌های خود را انتخاب کردند تا بوم ایده پردازی را برای مسائل خود ارائه دهند.

در پایان روز، نماینده هر یک از گروه‌ها به ارائه راه حل خود می‌پردازد که توسط تیم داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در مراسم اختتامیه، نمایشگاهی از بوم‌های ایده پردازی برپا می‌شود.

مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت آموزشی مهارتی «راه روشن» و تجلیل از برگزیدگان روز جمعه 5 اسفند با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱