دیدار مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

بازدید مسئولان نشر آثار امام با مدیر جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام، با خانم دکتر برقعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین کمساری و معاونان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مسئولان این مرکز  دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار ظرفیت‌های هر مجموعه را در انجام اقدامات مؤثر در راستای ترویج معارف اسلامی و انقلابی و گسترش تعاملات، در جهت ترویج اندیشه امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار دادند.

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، به اهمیت پاسداری از انقلاب و استمرار آرمان‌‌های امام تأکید کرد و وظیفه حفظ این دیدگاه‌ها و اصول و مبانی امام و انقلاب را بر عهده مسئولان این مؤسسه دانست.

دکتر برقعی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به فرمان حضرت امام تأسیس و با عضویت افراد اثرگذاری در آن زمان، کار خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش این مجموعه بر آن است که منویّات حضرت امام و رهبری معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ظرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد که نسبت به ترویج معارف انقلاب اهتمام دارند و در بخش بین الملل زمینه‌های مناسبی برای ترویج اندیشه‌های حضرت امام وجود دارد و مخاطبین بین المللی ما شیفته شخصیت ایشان هستند.

در ادامه، حجت الاسلام المسلمین کمساری انتصاب شایسته مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را حاکی از اعتماد و اطمینان عملی رهبر انقلاب به توانمندی بانوان این کشور دانست و عنوان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با حکم حضرت امام در سال 1367 تشکیل شد و در ابتدا مأموریت تصحیح و تحقیق و جمع آوری آثار حضرت امام و پس از مدتی مأموریت‌های جدیدی در زمینه آموزش، پژوهش، فرهنگی، ترویجی و بین‌الملل را برعهده گرفت.

مدیر مؤسسه تصریح کرد: با همت همکاران این مجموعه تمامی آثار حضرت امام جمع آوری و به صورت ‌های مختلف چاپ شده است. هم اکنون مجموعه ۵۰ جلدی با عنوان موسوعه الامام الخمینی شامل مجموعه آثار ایشان در دسترس علاقمندان قرار دارد و بخشی از این آثار به ۲۷ زبان ترجمه شده است.

وی افزود: اقدام ارزشمند و منحصر به فرد دیگری که در مؤسسه به انجام رسیده، تهیه و تدوین دانشنامه امام خمینی با 862 مدخل است که ویژگی آن نسبت به دانشنامه‌های دیگر، شخص محور بودن آن است و سعی شده با امانت نسبت به آنچه بوده، نگاشته شود و دائره المعارفی است که از هر دریچه و زاویه ‌ای نگاه شود، الحمدلله پاسخگو است.

مدیر موسسه افزود: تاکنون بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب از جمله ۳۰ جلد تقریرات درس‌‌های حضرت امام، شروحی که بر تحریر الوسیله نوشته شده و یا در حوزه تفکر و اندیشه امام، نگارش و چاپ شده است.

آقای کمساری نشست ‌های تخصصی و کنگره ‌های ملّی در مورد مکتب حضرت امام را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه برشمرد.

و در ادامه به بیان دستاوردهای آموزشی مؤسسه از جمله: تصویب رشته شناخت اندیشه امام خمینی، برگزاری دوره ‌های متعدد برای طلاب و دانشجویان پرداخت و به مراجعه بیش از ۵۰ هزار نفر به سامانه آموزش مجازی مؤسسه اشاره کرد.

مدیر مؤسسه، بیت حضرت امام را به عنوان میراث فرهنگی و مجموعه‌ای برای برنامه‌های مختلف فرهنگی و بازدید علاقمندان از سراسر دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام کمساری بر استفاده از زبان هنر در نشر اندیشه‌های حضرت امام تأکید کرد و مانایی و ایجاد جذابیت برای انتقال ارزش ‌ها و اندیشه‌های انقلابی به نسل جوان را در گرو استفاده از ابزارهای هنری دانست و خواستار همکاری بانوان طلبه هنرمند متعهد در این زمینه شد.

مدیر مؤسسه با اذعان به اثرگذاری جامعه الزهرا سلام الله علیها در ترویج اندیشه‌های امام خمینی، اعتقاد حوزویان نسبت به حضرت امام و ارتباطات مؤثر با بدنه جامعه را از عوامل این اثرگذاری عنوان کرد.

وی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به خطر تحریف شخصیت امام و تأثیر عدم آشنایی مردم، جامعه و نخبگان با اندیشه امام، معرفت افزایی جوانان نسبت به مضامین وصیت نامه امام و ارزش ‌های انقلابی را، از سیاست‌های مؤسسه برشمرد.

ایشان در پایان به ظرفیت‌های همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی، فعالیت‌های ترویجی، فرهنگی، هنری و بین الملل تصریح و آمادگی مؤسسه برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری را اعلام کرد.

استفاده پژوهشگران از کتابخانه تخصصی امام خمینی و انقلاب اسلامی با بیش از ۲۵ هزار عنوان کتاب و سالن مطالعه، خدمات مشاوره و چاپ پایان نامه مرتبط با اندیشه حضرت امام، دوره‌های آموزش کوتاه مدت، ایجاد ظرفیت‌های راهبردی با نگاه به آینده انقلاب، همکاری علمی در زمینه پژوهش‌های کاربردی، ترجمه و نشر اندیشه‌های حضرت امام به زبان ‌های مختلف، همکاری در برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، کرسی ‌های ترویجی، آزاد اندیشی، نظریه پردازی، و تولیدات محتوایی و تبادل اطلاعات، اجرای کلان پروژه‌های پژوهشی در زمینه مبانی انقلاب اسلامی و تشکیل کارگروه ‌های تخصصی، تبیین اندیشه‌های حضرت امام با تأکید بر نقش بانوان، هم افزایی در جهت غنی سازی تولیدات علمی، و توانمندسازی طلاب بین الملل در زمینه اندیشه امام خمینی، از دیگر موضوعات مطرح شده توسط حاضران این نشست بود.

حجج اسلام و المسلمین حسن پویا معاون پژوهش، مهدی حاضری معاون آموزش و آقایان جواد دیزانی مدیر بین الملل و مهدی رفیعی مدیر هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم و حجج اسلام مجید ابوالقاسم زاده ریاست پژوهشگاه مطالعات اسلامی، حامد بنکدار مدیر کل دفتر بین الملل، هادی اندیشه مدیر حوزه مدیریت و خانم‌ها دکتر حقانی معاون پژوهش، دکتر نجم مشاور طرح و برنامه و دکتر مقصودی مدیر ستاد اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این نشست حضور داشتند.

در پایان تنظیم تفاهم نامه همکاری بین دو مؤسسه با نمایندگی جواد دیزانی مدیر بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم و هادی اندیشه مدیر حوزه مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار داده شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱