خانم برقعی در دیدار با طلاب جامعه‌الزهرا(س) لاهور:

لزوم تقویت حسن خلق جهت تبلیغ دین /با اخلاق نیکو، قلب‌ها را به هم نزدیک کنیم

مدرسه جامعه الزهرا لاهر

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت اخلاق نیکو، گفت: اگر می‌خواهیم دین اسلام را تبلیغ کنیم، باید حسن خلق را در خودمان زنده و با اخلاق نیکو، قلب‌ها را به هم نزدیک کنیم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها لاهور پاکستان بازدید و با قبله جعفر حسین مدیر و عمرانه شیرازی مسئول خانم این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.

سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این دیدار ضمن عرض تبریک عید مبعث و قدردانی از میزبانی طلاب این مجموعه، عنوان کرد: با توجه به روایت «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ به راستی من مبعوث گردیدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم»، هدف از بعثت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، اتمام مکارم اخلاق بوده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند «اتمام اخلاق»؛ یعنی 124 هزار پیامبر خدا آمدند و هر کدام اخلاق بیان کردند و پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، اتمام اخلاق را دارند.

برقعی تصریح کرد: همین هدف پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بود که از عرب جاهلی که ادعای شعر و ادب داشت و جنگجو بود، توانستند افردی شجاع، جنگجو و بااخلاق تربیت کنند.

وی اضافه کرد: رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم با اخلاق نیکو، مردم را به دین اسلام دعوت کردند، به طوریکه زن یهودی که هر روز خاکروبه بر سر حضرت می‌ریخت، روزی بیمار شد و پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به عیادت او رفت و آن زن به اسلام ایمان آورد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر رحمت صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود اگر خشن و سنگدل بودی، مردم از اطرافت پراکنده می‌شدند؛ بحث اسلام، اخلاق نیکو است و ما باید با اخلاق نیکو، قلب‌ها را به هم نزدیک کنیم.

برقعی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم دین اسلام را تبلیغ کنیم، باید حسن خلق را در خودمان زنده کنیم؛ حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرموند: «يا مَعْشَرَ الْفِتْيانِ، حَصِّنوا اَعْراضَكُمْ بِالاَْدَبِ وَ دينَـكُمْ بِالْعِلْمِ؛ اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد».

وی عنوان کرد: بهترین ارثی که پدر و مادر برای فرزندان خود به یادگار می‌گذارند، اخلاق و ادب است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْما»، همچنین امام علی علیه‌السلام فرموند هر کس یک کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است که این امر، جایگاه علم را به ما نشان می‌دهد.

برقعی تصریح کرد: قدر معلمان، مدیران و مسئولان را بدانید که این امکانات را فراهم کردند تا شما طلاب علم بیاموزید.

وی بیان داشت: همه شما همه شما مادران و تربیت کنندگان نسل آینده هستید، پس اول خودتان را تربیت کنید تا بتوانید فرزندان خوبی تربیت کنید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: شما دو وظیفه دارید، اول اینکه خوب یاد بگیرید تا بتوانید درست پاسخ دهید، دیگر اینکه نسل آینده را به درستی تربیت کنید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱