با سخنرانی بانو مجتهده گل گیری برگزار شد؛

برگزاری نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان لاهور پاکستان

بانو مجتهده گل گیری 2

بانو مجتهده گل گیری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مستضعف فکری و نادان نباشیم، باید در مسیر تحصیل علم حرکت و برای علم آموزی تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی، نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان لاهور پاکستان از سوی اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

بانو مجتهده گل گیری به صورت ویدئوکنفرانس در نشست حضور یافت و با اشاره به اهمیت علم آموزی، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مستضعف فکری و نادان نباشیم، باید در مسیر تحصیل علم حرکت کنیم و برای علم آموزی تلاش کنیم.

استاد درس خارج حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر به دنبال کسب علم نروید، مغلوب می‌شوید و دیگران بر شما مسلط می‌شوند.

وی به روایتی از امام موسی کاظم علیه‌السلام اشاره کرد که به هشام فرمودند: «يا هِشامُ، نُصِبَ الحَقُّ لِطاعَةِ اللّه  . حديثو لا نَجاةَ إلاّ بِالطّاعَةِ، و الطّاعَةُ بِالعِلمِ، و العِلمُ بِالتَّعَلُّمِ، و التَّعَلُّمُ بِالعَقلِ يُعتَقَدُ. حديث، و لا عِلمَ إلاّ مِن عالِمٍ ربّانيٍّ، و مَعرِفَةُ العِلمِ بِالعَقلِ؛ اى هشام! حق (حقيقت) براى فرمانبردارى از خدا نصب شده است و نجات ميسّر نشود مگر به فرمانبردارى، و فرمانبردارى با علم و معرفت و علم با آموختن به دست آيد، و آموختن با خرد استوارى پذيرد، و علم جز از دانشمند الهى به دست نيايد، و شناخت علم با خرد حاصل آيد»؛ حضرت فرمودند اطاعت و فرمانبرداری با علم و معرفت به دست می‌آید.

بانو مجتهده گل گیری ادامه داد: با توجه به این روایت، علم نافع به وسیله عقل میسر می‌شود و هر فردی عالم نمی شود و علم را از عالم ربانی می‌توان آموخت و عالم ربانی کسی است که انسان را به معرفت دعوت می‌کند و اهل دنیا نیست.

وی اضافه کرد: امام علی علیه‌السلام به کمیل فرمودند: «اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّانِىٌّ، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلى سَبیلِ نَجاة، وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعُ کُلِّ ناعِق، یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح، لَمْ یَسْتَضیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَ لَمْ یَلْجَئُوا اِلى رُکْن وَ ثیق؛ مردم سه گروهند: اوّل علماى ربّانى، دوم دانش طلبانى که در راه نجات دنبال تحصیل علم هستند، و سوم احمقان بى سر و پا که دنبال هر صدایى مى روند (و پاى هر پرچمى سینه مى زنند) و با هر بادى حرکت مى کنند! همان‌ها که با نور علم روشن نشده اند و به ستون محکمى تکیه نکرده اند»، الحمدلله علمای ربانی در مکتب شیعه زیادند که باید از آنها درس گرفت.

تصویر آرشیوی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱