برادر شهید جلالی نسب تصریح کرد:

شهید سلیمانی یک متفکر بسیجی بود/ امروز رهایی‌دهنده ما از مشکلات و معضلات، تفکر بسیج است

جلالی نسب

جانباز مدافع حرم با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک متفکر بسیجی بود، گفت: تمام اعمال، رفتار و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌توان منبعث از آیات و روایات اسلامی دانست.

به گزارش روابط عمومی، آقای موسی جلالی نسب در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: ما شهادت را نه در میدان جنگ بلکه در میدان مبارزه دیدیم.

شهدا در دامان مادرانی پربصیرت تربیت شدند

جانباز مدافع حرم و برادر شهید جلالی نسب اظهار داشت: خیلی از ما آرزوی شهادت داریم، اما شهادت بدون درد می‌خواهیم، غافل ا اینکه شهادت را جز اهل درد ندیدند.

این رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه شهدا اهل درد بودند، گفت: شهدای والامقام از نان کسی ارتزاق کردند که اهل درد بود، از شیر مادری نوشیدند که آن مادر، اهل درد بود، مادرانی که در دامان پربصیرت خود، فرزندانی تربیت کردند که سند عزت و غیرت ما شدند.

امنیت را باید قدر دانست

جلالی نسب به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که فرمودند: «نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة ؛ دو نعمت است كه ناشناخته است: امنیت و تندرستی» و وقتی سؤال شد که کدام مهم تر است، تصریح کردند: «الأمان، الأمان، الأمان» و در ادامه خاطرنشان کرد: ما نعمت سلامتی و امنیت را زمانی می‌دانیم که آن را از دست داده باشیم.  

وی به خاطراتی از آزادسازی شهر نبل الزهرا اشاره کرد و با بیان اینکه امنیت را باید قدر دانست، اظهار داشت: آزادسازی نبل الزهرا را که شهری شیعه نشین در سوریه است، می‌توان به آزادسازی خرمشهر تشبیه کرد، مردم این شهر در طول پنج سال از ظلم و جنایت‌های داعش چنان سختی کشیده بودند که وقتی شهر را آزاد کردیم و با دستگاه‌های زرهی وارد شهر شدیم، مادری می‌خواست فرزند خود را در برابر ما ذبح کند؛ این مادر می‌گفت ما در این سالها چیزهایی دیدیم که جان فرزند خود را فدای شما کردن کم است.

حاج قاسم سلیمانی یک متفکر بسیجی بود/ شخصیت شهید سلیمانی منبعث از آیات و روایات اسلامی است

این جانباز مدافع حرم در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک متفکر بسیجی بود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام را مصداق کامل یک بسیجىِ فداکار انقلاب دانستند و همه وجودشان را وقف اسلام کردند و فرمودند: «امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام را الگوی خودتان قرار دهید که بهترین و بزرگترین الگو برای بسیجیان مسلمان در همه‌ی عالم، علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السّلام است».

جلالی نسب افزود: اگر قله تفکر بسیج که در دین مبین اسلام مبتنی بر آیه شریفه «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَی، وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» است، تفکر بسیجی هر جا که قدم خیری و اقدام ارزشی و معنوی بود، پای آن عَلَم خواهد بود.  

وی تصریح کرد: اگر قله منبعث شده از تفکر بسیجی را امام علی علیه‌السلام بدانیم، نماد دامنه این تفکر بسیجی، حاج قاسم سلیمانی است، همان حاج قاسم که اهل درد بود و بندگی خداوند متعال، ایشان را به جایی رسانده بود که مصداق حدیثی از امام علی علیه‌السلام بود که فرمودند: «مَن كانَ للَّه كان اللهُ لَه؛ هر که برای خدا باشد، خدا هم برای اوست».

برادر شهید جلالی نسب اضافه کرد: آن بعد بعدی انسان، خدمت به خلق خدا است و حاج قاسم مصداق این حدیث نبوی است که «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست».

وی تأکید کرد: تمام اعمال، رفتار و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌توان منبعث از آیات و روایات اسلامی دانست.

حاج قاسم سلیمانی، بسیج را در جبهه مقاومت ایجاد کرد

این رزمنده مدافع حرم در ادامه بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی، بسیج را با همراهی نیروهای فاطمیون، حیدریون، زینبیون، انصار، حزب الله و غیره در جبهه مقاومت ایجاد کرد و امروز پوتین‌های ما روی گلوی اسرائیل جنایتکار است؛ به همین خاطر در این چند ماه اخیر، این اتفاقات در ایران رخ داد تا سرعت حرکت و هیمنه ما را بشکنند.

وی به اشاره به اینکه بیش از 300 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، عنوان کرد: پای هر صندلی ما 72 شهید تقدیم شده و ما در هر جایگاهی که هستیم، مسئولیم.

رانت، اختلاس، ارتشا، دزدی و غیره وصله انقلاب اسلامی نیست

برادر جلالی نسب تصریح کرد: امروز ما نباید پاسخگوی عملکرد سکولاری و لیبرال سرمایه داری در کشور باشیم، رانت، اختلاس، ارتشا، دزدی و غیره وصله انقلاب اسلامی و افراد انقلابی و جهادی نیست و به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به واژه‌های انقلابی و غیرانقلابی، خودی و غیرخودی، جهادی و غیرجهادی اشاره می‌فرمایند.

وی تأکید کرد: امروز فقط با تعریف رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی از خودی و غیرخودی و انقلابی و غیرانقلابی می‌توان از انقلاب اسلامی دفاع کرد.

حاج قاسم مصداق کوه صبر و بصیرت بود

رزمنده مدافع حرم در ادامه از حاج قاسم سلیمانی، شهید تهرانی مقدم، مرحوم کاظمی آشتیانی به عنوان نمونه‌های انقلابی در کشور یاد کرد و در ادامه بیان داشت: هر جا امانتی را به اهل دادیم، خون مطهر آنها تأییدکننده درستی این کار بوده است.

جلالی نسب با بیان اینکه ولایتمداری ما باید رنگ ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی باشد، گفت: حاج قاسم مصداق کوه صبر و بصیرت بود و این سخن امام علی علیه‌السلام در اذهان تداعی می‌شود که فرمودند: «وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ؛ و اين پرچم را بر دوش نكشد مگر كسى كه از بينش و شكيبايى و آگاهى به جايگاه‌هاى حق برخوردار باشد».

وی یادآور شد: وقتی شهید حججی را ارباً اربا به خاک وطن فرستادند، حاج قاسم سلیمانی پشت تربیبون گفت که انتقام این خون مطهر شهید، از بین رفتن داعش است؛ «الْمُؤْمِنُ اذا وَعَدَ وَفى‏»، حاج قاسم قبل از سه ماه به قولی که داده بود، عمل کرد.

امروز رهایی‌دهنده ما از مشکلات و معضلات، تفکر بسیج است / ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم ولاغیر

این جانباز مدافع حرم عنوان کرد: امروز تجمیع کننده این تفکر، تفکر بسیجی است و رهایی‌دهنده ما از این مشکلات و معضلات، تفکر بسیج است؛ تفکر بسیجی آن تفکری است که وقتی به مادری خبر شهادت فرزندش را دادند گفت خدایا این قربانی را از من بپذیر، من چهار فرزند دیگر دارم که آنها را کفن پوش کردم.

جلالی نسب با بیان اینکه ما مدیون هیچ حزب و گروهی نیستیم، گفت: حزب، جناح و گروه، قاعده فکری یک انقلابی نیست و ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم ولاغیر.

وی یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، تفکر در قالب هیئات مذهبی بود و امروز هم باید همین گونه باشد.

تفکر بسیجی، حاج قاسم را ساخت/ حاج قاسمی فکر و عمل کنیم

این رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه تفکر بسیجی، حاج قاسم را ساخت، افزود: اگر تفکر بسیجی در هر مسئولی باشد، باعث می‌شود که خدمت انقلابی داشته باشد.

جلالی نسب با تصریح بر اینکه حاج قاسمی فکر کنیم و حاج قاسمی عمل کنیم، اظهار داشت: زندگی زیباست، اما شهادت زیباتر؛ خون دادن در راه امام خمینی(ره) زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای مدظله العالی زیباتر.

 تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱