فعالیت علمی 440 طلبه خواهر در مرکز تخصصی فقه و اصول

کلاس کارگاهی

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول از فعالیت علمی 440 طلبه در این مرکز تخصصی در سه مقطع سطح سه، چهار و دوره عالی فقه خبر داد.

 

سرکار خانم پسنده آصفی نظر، مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول جامعه الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر گفت: هم اکنون 440 طلبه در سه مقطع تحصیلی سطح سه، سطح چهار و دوره عالی فقه، تحصیلات تکمیلی خود را در این مرکز تحصصی ادامه می دهند.

 وی افزود: در مقطع سطح سه، خواهران با مدرک سطح دو حوزه و یا مدرک کارشناسی دانشگاه از رشته های هم سو می توانند در این مرکز  مشغول به تحصیل شده و در نهایت با نوشتن پایان نامه تخصصی، دانش نامه سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام را دریافت نمایند.

خانم آصفی ادامه داد: فارغ التحصیلان سطح سه می توانند در رشته فقه خانواده در مقطع سطح 4 ادامه تحصیل دهند. طلاب در این سطح پس از گذراندن دوره و دفاع از رساله علمی خود موفق به دریافت دانشنامه سطح 4 می شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره عالی فقه برای طلاب فارغ التحصیل سطح۴  فقه و اصول که علاوه بر استعداد لازم، شرایط تمحّض در مباحث علمی را دارند، اظهار داشت: دوره‌ عالی فقه به شیوه شاگردمحور و با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود و طلاب موظفند پژوهش‌های مشتمل بر تبیین و نقد را ارائه و با انتخاب مستدل یک نظر، از آن دفاع کنند.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول داشتن مدرک سطح۴ رشته فقه واصول را از جمله شرایط پذیرش در این دوره عنوان کرد و بیان داشت: این دوره در دو مرحله «فهم و تبیین آراء و نظریات فقها در مسائل مختلف» و «پژوهش در مسائل فقهی و اصولی و نظریه‌پردازی» طراحی شده که هر بخش در مدت چهار سال اجرا می‌شود.

خانم آصفی در پایان از آمادگی مرکز تخصصی فقه و اصول برای برگزاری حضوری کلاس های نیمسال دوم بر اساس مصوبه ستاد کرونا به شرط تامین زیرساخت های لازم و شرایط بهداشتی مناسب خبر داد و گفت: از آنجا که سلامت طلاب و دانش پژوهان بیش از هر چیزی دارای اهمیت است، در صورت تصویب برگزاری کلاسها به صورت حضوری، شرایط لازم حتما باید مهیا شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱