مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد:

لزوم فعالیت مراکز مشاوره ای با رویکرد دینی و اسلامی در جامعه

خانم برقعی مدیر جامعه

دکتر برقعی تصریح کرد: در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران لزوم فعالیت مراکز مشاوره ای که اصول و مبنای فعالیت آن آموزه‌های دینی باشد و هدف خود را پرورش مشاورانی آشنا به آموزه‌های دینی بداند، احساس می‌شود و یکی از مراکزی که باید مسئول این امر باشد، حوزه‌های علمیه هستند.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهره برقعی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره تخصصی تربیت مشاور که با حضور کارشناسان، اساتید و پذیرفته شدگان این دوره در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان و کارشناسان مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: تربیت یافتگان رشته‌های مشاوره ای دانشگاهی، در نظامی تربیت شدند که فقط سعی شده از دانش وارداتی تخصصی استفاده کنند و اگرچه گاهی این مشاوره‌ها مفید هستند، اما گاهی راهکارهایی در این مراکز مشاوره ای ارائه می‌شود که با آموزه‌های دینی ما همسان نیست.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران لزوم فعالیت مراکز مشاوره ای که اصول و مبنای فعالیت آن آموزه‌های دینی باشد و هدف خود را پرورش مشاورانی آشنا به آموزه‌های دینی بداند، احساس می‌شود و یکی از مراکزی که باید مسئول این امر باشد، حوزه‌های علمیه هستند.

حاجیه خانم برقعی اظهار امیدواری کرد مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام بتواند خلأ موجود در جامعه و نظام را برآورده کند و در ادامه گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع وظیفه سنگینی به عهده دارد.

وی با اشاره به آغاز چهارمین دوره تخصصی تربیت مشاور، بیان داشت: تقارن شروع این دوره با ایام امامت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و ایام ربیع الاول را به فال نیک می‌گیریم و امید است تمام فعالیت‌های ما در راه جلب رضایت حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد و مهر افتخار سربازی خویش را نصیب ما کنند و ما به عنوان سرباز حضرت پذیرفته شویم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به کارشناسان مشاور توصیه کرد: مشاوران در مواجهه با مراجعه کنندگان می‌توانند راهکارهایی ارائه کنند که بسیاری از مشکلات مراجعه کننده برطرف می‌شود و این امر احساس خوبی در ما به وجود می‌آورد اما این کار را توفیقی از جانب خداوند بدانیم و با اخلاص و توکل بر خداوند متعال در این مسیر گام برداریم تا دچار عجب و خودبزرگ بینی نشویم.

دکتر برقعی یادآور شد: با توجه به آیات قرآن کریم، خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم توصیه می‌فرماید که مشورت کن، در عین حال که افرادی که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم با آنان مشاوره می‌کردند، در حد حضرت نبودند و این آیه به ما یاد می‌دهد که باید مشاوره کنیم.

وی تصریح کرد: در میان مشاوران جامعه الزهرا علیهاالسلام که با رویکرد دینی و اسلامی فعالیت می‌کنند، موضوع عجب و خودبزرگ بینی وجود ندارد و با اخلاص کار می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: خداوند متعال را شاکر باشید این توفیق را نصیب ما کرده که بتوانیم به دیگران کمک کنیم تا آرامش بیشتر و زندگی‌های بهتری داشته باشند، اینها واقعا توفیق الهی است که شامل حال ما شده است.

برقعی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام و لزوم هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف، تأکید کرد: این مجموعه باید از جزیره‌ای عمل کردن خارج شود و به صورت شبکه‌ای فعالیت کند، بنابراین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی باید با هماهنگی مجموعه‌های ذیربط باشد.

وی با اشاره به سخنان مدیر مرکز مشاوره در خصوص هم سطح بودن دوره‌های تربیت مشاور با رشته‌های سطح چهار، عنوان کرد: این دوره‌ها می‌توانند با اصلاحاتی به صورت یک رشته سطح چهار تعریف و در صورت تصویب به عنوان رشته‌های سطح چهار ارائه شوند.

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱