مسئول ستاد راهبردی عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه عنوان کرد:

لزوم نوآوری در حوزه تبلیغ عفاف و حجاب

حجت الاسلام سیدنژاد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنژاد با بیان اینکه ما باید در نوآوری تبلیغ عفاف و حجاب تمرکز کنیم، گفت: ما باید رویکرد و اندیشه خود را نسبت به محیط پیرامون عوض کنیم تا نوآوری‌ها به ذهن ما خطور پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس سیدنژاد در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن قدردانی از جامعه الزهرا علیهاالسلام و معاونت فرهنگی تبلیغی این مؤسسه به جهت برگزاری این نشست، بر لزوم ارائه راهبرد و پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه عفاف و حجاب تأکید کرد.

نوآوری اساسی‌ترین مشکل تبلیغ در حوزه عفاف و حجاب است

مسئول ستاد راهبردی عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با اشاره به خلوص و مجاهدت تبلیغی مبلغان عرصه عفاف و حجاب، گفت: فعالان عرصه عفاف و حجاب به سه دسته مبلغ عفاف و حجاب، پژوهشگر عفاف و حجاب و مبلغ عفاف و حجاب در عرصه رسانه و فضای مجازی تقسیم می‌شوند که حوزه میدان از همه سخت تر است و بحران‌های مشکلات آن با دو بخش دیگر قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنژاد که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه عفاف و حجاب دارد، تصریح کرد: مشکل اساسی ما در تبلیغ، نوآوری است و اساسی‌ترین مشکل عفاف و حجاب در حوزه تبلیغ این است که نوآوری نداریم.

وی با بیان اینکه ما باید در نوآوری تبلیغ عفاف و حجاب تمرکز کنیم، گفت: ما باید رویکرد و اندیشه خود را نسبت به محیط پیرامون عوض کنیم تا نوآوری‌ها به ذهن ما خطور پیدا کند.

این کارشناس تخصصی عفاف و حجاب با بیان اینکه همیشه ابواب نوآوری‌ها در تبلیغ دین باز است، تأکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب، مشکلات اساسی زیادی وجود دارد، اما سخن ما در حوزه تبلیغ است و نوآوری در این حوزه بسیار مهم است.

خطر خستگی در عرصه تبلیغ عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنژاد با اشاره به خطر خستگی در عرصه تبلیغ عفاف و حجاب، یادآور شد: این خطر آنقدر محسوس بوده که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در دو جلسه با مبلغان صراحتا عنوان کردند که از کار در حوزه عفاف و حجاب خسته نشوید.

وی بیان کرد: فعالیت در عرصه عفاف و حجاب، کار سخت و دشواری است و تبلیغ در حوزه عفاف و حجاب نیز سخت ترین حوزه تبلیغ دینی است. مسئله جمعیت، سقط جنین و غیره مهم هستند، اما وقتی وارد میدان می‌شویم مشکلات مبلغ عفاف و حجاب بسیار بیشتر از مسائل دیگر است و دعواها در حوزه تبلیغ دینی در این حوزه است.

مسئول ستاد راهبردی عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمام هجمه دشمن در حوزه عفاف و حجاب متمرکز شده و در این عرصه سرمایه گذاری می‌شود، تأکید کرد: بزرگترین خطر تبلیغ در حوزه عفاف و حجاب، خستگی است.

لزوم شکل گیری برنامه‌ها و اندیشه‌های جدید در حوزه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنژاد با بیان اینکه گفتمان عفاف و حجاب، حجاب را در جامعه حفظ می‌کند، عنوان کرد: به طور قطع و یقین، کارهای تبلیغی در حوزه عفاف و حجاب اثر دارد و اگر گفتمان عفاف و حجاب نبود، وضعیت موجود جامعه وخیم تر بود، اما باید با قدرت بیشتری وارد عمل شویم.

وی با اشاره به تغییرات روز به روز عفاف و حجاب در قم و با بیان اینکه ما با چالش‌های جدی و برنامه ریزی شده در شهر مقدس قم مواجه هستیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی چند سال پیش نگران وضعیت قم بودند و امروز مشاهده می‌کنیم که برخی می‌خواهند هویت قم را تغییر دهند.

عضو ستاد راهبردی عفاف و حجاب مراکز حوزوی با انتقاد از نصب تعداد زیادی المان‌های گنجشک‌های بهاری در نقاط مختلف شهر مقدس قم، تصریح کرد: قم باید به عنوان شهر علم و اجتهاد و شهر اهل بیت علیهم‌السلام شناخته شود و مسافران هنگام ورود به شهر مقدس قم باید حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام و نماد‌های مذهبی در ذهن آنان نقش ببندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنژاد با تصریح بر اینکه اگر شهر مقدس قم تغییر کند، به طور قطع انقلاب اسلامی در خطر خواهد بود، اظهار امیدواری کرد برنامه‌ها و اندیشه‌های جدید در حوزه عفاف و حجاب شکل بگیرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱