سرپرست جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

فعالیت‌های پژوهشی باید روزآمد و کارآمد باشد

دیانی

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با بیان اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام باید در قله حوزه علمیه خواهران باشد، گفت: ما به عنوان طلبه باید جا پای پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و اهل بیت علیهم‌السلام بگذاریم که با همه مشکلاتی که در مسیر رسالت دینی خود داشتند، هیچگاه متوقف نمی‌شدند، بنابراین با نگاهی رو به جلو در جهت رسیدن به هدف مطلوب باید گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دیانی از پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید و با مدیران گروه های علمی این پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام در این دیدار، ضمن عرض تبریک به مناسبت مناسبت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم عنوان کرد: همه ما در بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام ابزاری هستیم تا طلبه‌ای جذب و تربیت شود و در جامعه اسلامی مؤثر واقع شود.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: تبیین امور دینی و کاری که بانوان طلبه باید در این راه انجام دهند در مسیر پژوهش صورت می‌گیرد، بنابراین این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی افزود: ما ابتدا باید نیت خودمان را خالص گردانیم و به حیث طلبه بودن هر روز خودمان را محاسبه کنیم و ببینیم که آیا با دیروزمان فرق کرده‌ایم یا نه، تا به روزمرگی دچار نشویم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان طلبه باید جاپای پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و اهل بیت علیهم‌السلام بگذاریم که با همه مشکلاتی که در مسیر رسالت دینی خود داشتند، هیچگاه متوقف نمی‌شدند، بنابراین با نگاهی رو به جلو در جهت رسیدن به هدف مطلوب گام برداریم.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به نکات مطرح شده از سوی مدیران گروه های علمی پژوهشگاه، گفت: موضوع ساختار و بودجه پژوهشگاه و گروه های علمی ان شاءالله مورد بررسی دقیق تر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با اشاره به افت و خیزهای مختلف در عرصه پژوهش و لزوم تعامل سازنده بین بخش های مختلف، تأکید کرد: ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا مسیر پژوهش را با قدرت پیش ببریم.

وی به چند نکته اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید نیروهایی برای فعالیت در پژوهشگاه تربیت کنیم و از ظرفیت بانوان طلبه به ویژه طلاب و پژوهشگران این مؤسسه علمی حوزوی استفاده کنیم، تا جایی که دیگر نیازی به حضور و فعالیت آقایان نباشد.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: پژوهشگاه باید به موضوعاتی بپردازد که بیشتر با بانوان هم‌سنخ است، به عنوان مثال موضوعاتی مانند مسائل تربیتی، خانوادگی، امور مرتبط با زن و جایگاه زن و خانواده به عنوان موضوعات اصلی فعالیت‌های پژوهشی مد نظر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی اضافه کرد: موضوعات پژوهشی در دست اقدام پژوهشگاه باید ناظر به نیازهای روز جامعه و با هدف حل یک مشکل از بدنه اجتماع، حکومت و نظام جمهوری اسلامی باشد، بنابراین فعالیت‌های پژوهشی باید روزآمد و کارآمد باشند.

وی تصریح کرد: کیفیت، اصل غیر قابل انکار و خط قرمز ما است، جامعه الزهرا علیهاالسلام باید در قله حوزه‌های علمیه خواهران باشد و مباحث پژوهشی هر چند کم اما باید متقن باشند.

در ابتدای این جلسه، مدیران گروه‌های علمی پژوهشگاه مطالعات اسلامی به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز در راستای فعالیت بهتر و گسترده‌تر پژوهشگاه بیان کردند. 

مدیران گروه‌های علمی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های متناسب و مناسب  و ارتقای ساختار گروه های علمی و  تعیین نقشه راه برای فعالیت‌های این پژوهشگاه تأکید داشتند و اظهار کردند: سیاست‌های کلان جامعه الزهرا علیهاالسلام در قبال پژوهشگاه مطالعات اسلامی باید از سوی مراجع بالادستی جامعه مشخص و زودتر ابلاغ شود.

تصویر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱