استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

صراحت و شجاعت در مواضع از ویژگی‌های برجسته امام راحل بود

irnab.ir-23

استاد حامدی با بیان اینکه یکی از خصوصیات امام خمینی(ره) صراحت و شجاعت در مواضع خویش بود، گفت: ایشان با شجاعت در همه حوزه‌ها مواضع خویش را اعلام می‌کردند و با گروهی مصالحه نمی‌کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فاطمه حامدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل با بیان اینکه بعضی‌ها امام راحل را تنها از بعد سیاسی و انقلابی می‌شناسند، اظهار داشت:  وقتی زندگی فردی امام را مطالعه می‌کنیم متوجه میشویم که بعد علمی و اخلاقی ایشان فراتر از یک بعد سیاسی است، کتاب های فراوانی از جمله اربعین از امام خمینی(ره) باقی مانده است که در آن بعد علمی، اخلاقی و تذهیب نفس امام را به خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود: امام به این مرحله از علم، اخلاق و عرفان رسیدند که دست به تحریر آثار ارزشمندی در حوزه های فقه، اصول، احکام، فلسفه و اخلاق زدند از این رو باید همه اقشار جامعه بویژه طلاب با کتاب‌های امام راحل مانوس شوند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی را داریم که از لحاظ علمی در سطح بسیار بالای قرار داشتند ولی امیال نفسانی آنها به دین و جایگاهشان ضربه زد در حالی که امام راحل به خاطر جایگاه علمی و اخلاقی نه تنها در همه جای جهان بلکه در ده کوره‌ها نیز او را می‌شناسند و برایش احترام ویژه ای قائل هستند.

حامدی با بیان اینکه ساده زیستی امام باید الگوی مردم و دولت باشد گفت: امام راحل با دوری از تجمل گرایی در عین ساده زیستی، آراستگی، نظم و تمیزی ظاهری در پوشش را داشته‌اند.

وی ادامه داد: امروز آنچه که به نظام و انقلاب ما ضربه می زند تجمل گرایی در راس امور است که باید این نوع خصوصیات اخلاقی و اجتماعی امام به عنوان یک سیره عملی در اختیار مسئولان قرار گیرد.

استاد حوزه یکی دیگر از خصوصیات امام را صراحت و شجاعت در مواضع عنوان کرد و گفت: ایشان با شجاعت در همه حوزه ها مواضع خویش را اعلام می کردند و با گروهی مصالحه نمی‌کردند.

وی بیان داشت: امام راحل هر جا که تشخیص دادند درست است با تکیه بر خدا اقدام کردند و شاهد هستیم در عرصه های مختلف به پیروزی رسیدند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تاکید کرد: ایشان با ابتکار عمل و زیرکی در هدایت و رهبری مردم قدم برداشتند و با قاطعیت به دنبال خودکفایی و استقلال کشور بودند به گونه ای که امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی راه ایشان را با نامگذاری سال‌ها به نام های اقتصادی با هدف پاسخگویی به نیاز جامعه و مبارزه اقتصادی دشمن دنبال کردند.

وی، مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در برابر نه شرقی و نه غربی، حفظ اصول دین و شرع در حکومت، ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان جهان، توجه به مسلمانان مظلوم، ایجاد قسط و عدل، هدایت و رهبری مردم در مسیر الهی و سایر مسائل را از ویژگی های بنیان گذار انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حامدی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص امام راحل گفت: رهبری فرمودند که ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا بود، او اکسیر بود، ما زندگی معمولی داشتیم او خمودگیها را تبدیل به تحرک و تپش کرد و انسان ساخت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین آیت الله مجتبی تهرانی درمورد امام راحل می‌گویند که ایشان یک افسانه بود این تعاریف از امام راحل نشان می‌دهد که ایشان با داشتن خصوصیت های اخلاقی و اجتماعی، با دست خالی ولی با ایمانی بزرگ، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نامشان در تاریخ ماندگار شد.

 دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱