استاد جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

امام خمینی(ره) مکتب تربیتی برای نسل جوان است

امام خمینی (ره)

استاد ماهروزاده گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک مکتب تربیتی برای نسل جوان است که در سخنرانی‌ها توجه و نگاه ویژه‌ای به این نسل داشتند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم طاهره ماهروزاده در سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک میراث ماندگار است که باید ابعاد مختلف شخصیت ایشان را برای نسل جوان تبیین کرد تا به عنوان الگویی از فداکاری، مسئولیت پذیری، همدلی، نوعدوستی و اعتماد به نفس معرفی شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک مکتب تربیتی برای نسل جوان است که در سخنرانی‌ها توجه و نگاه ویژه‌ای به این نسل داشتند، افزود: این امر وظیفه شرعی و ملی همه است تا امام راحل را به نسل جوان برای الگو برداری آشنا و آگاه کنیم.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه منش امام راحل و آموزه‌های انقلاب اسلامی باید به همه جهانیان منتقل شود گفت: امام را تنها به عنوان یک شخص نمیشناسیم بلکه ایشان یک مکتب و آرمان برای همه جهان است.

وی ادامه داد: امام سرمایه اجتماعی است که در کنار سرمایه‌های اقتصادی و انسانی به عنوان ثروت ملی به حساب می‌آید و نقش مهمی در تعالی و موفقیت جامعه دارد و دارای شاخصه‌هایی از جمله همدلی، نوع‌دوستی، صداقت، حسن تفاهم، فداکاری و سایر موارد است.

ماهروزاده تاکید کرد: هر قدر این سرمایه اجتماعی و الگوهای رفتاری و منش امام خمینی(ره) را در بین مردم تبیین و نهادینه کنیم تاب‌آوری جامعه را در مقابل تهدید٬ها و بحران ها بالا برده٬ایم.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: نباید در معرفی ابعاد وجودی بنیانگذار انقلاب اسلامی به همه نسل‌ها به ویژه نسل جوان کوتاهی کرد چرا که این یک وظیفه ملی، شرعی و اسلامی است.

وی با اشاره به همزمانی سالگرد رحلت امام راحل با قیام 15 خرداد بیان داشت: انقلاب اسلامی یه عنوان یک میراث ماندگار و زمینه ساز تمدن اسلامی است که زمینه ظهور مهدی موعودعجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف منجی بشریت را فراهم خواهد کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱