در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب بر جمع آوری خاطرات فعالیت‌های جهادی؛

خاطرات، اقدامات و مستندات حضور بانوان در فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا جمع‌آوری می‌شود

فراخوان بانوان باز هم درخشیدند

بنا بر تأکید مقام معظم رهبری حفظه الله به جمع آوری روایات فعالیت‌های جهادی، خاطرات، اقدامات و مستندات حضور بانوان طلبه در فعالیت‌های جهادی مقابله با بیماری کرونا با عنوان «بانوان باز هم درخشیدند...» در معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو در گفتگو با واحد خبر، گفت: با توجه به فراخوان جمع آوری خاطرات، اقدامات، فعالیت ها، مستندات و ... درخصوص حضور بانوان جهادگر بالاخص طلاب جامعه الزهرا علیها السلام در ایام مواجهه کشور با بیماری کرونا، نسبت به درخواست ارسال محتوا و مستندات از سوی خواهران جهادگر تاکید ویژه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین برزو با عنایت بر بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله مورخ 21 اردیبهشت 99 که تاکید داشتند: «کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند؛ همچنان ‌که شهید آوینی با آن بیان شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند. کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند؛ هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیده‌های هنری» گفت: ثبت این افتخارات، به عنوان جلوه‌هایی از فرهنگ اسلامی و انقلابی، ضروری و با اهمیت می‌باشد.

وی هدف از جمع آوری خاطرات را ترویج فرهنگ جهاد و فداکاری، معرفی بانوان جهادگر دانست وگفت: گروهی از طلاب جامعه الزهرا علیها السلام با هماهنگی و همکاری اداره کل امور فرهنگی این مجموعه نسبت به جمع آوری خاطرات و مستندات فعالیت جهادی بانوان در دوران مواجهه کشور با بیماری کرونا اقدام کردند. بنابراین جهت تکمیل این اقدام جهادی، نیاز به دریافت اطلاعات از بانوان طلبه داریم.

معاون فرهنگی تبلیغی عدم از بیان این خاطرات و مستندات را به جهت دانستن ریا، یک آسیب نام برد و تاکید کرد: ثبت این وقایع و تلاش‌های جهادی، درسی برای آیندگان می‌باشد پس باید از آن به عنوان یک وظیفه عینی به آن نگاه کرد تا در هر مرحله به صورت تمام عیار نگاشته شود.

معاون فرهنگی تبلیغی روایت و ثبت بخشی از تاریخ و رخداد‌های معاصر کشور عزیزمان را از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد و متذکر شد: هر فردی که خاطرات و مستنداتی برای ثبت دارد، می‌تواند فایل متنی یا صوتی خود را به آدرس https://sapp.ir/jz_m.f.t در پیام‌رسان سروش و یا پست الکترونیکی به نشانی ghft@jz.ac.ir ارسال کنند تا در صورت رضایت بانوی جهادگر با نام ایشان ثبت شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه بانوان جهادگر می‌توانند خاطرات و مستندات خود را به دو صورت صوتی و متنی ارسال کنند، افزود: روایت می‌تواند خاطراتی از سختی‌ها و شادی‌ها، مشکلات و گشایش‌ها، تأثیرها و تأثرها و آثار مادی و معنوی خدمت و هر اتفاق قابل توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو با بیان اینکه طلاب جهادگر همچنین می‌توانند خاطرات اعضای خانواده، دوستان و یا هر فرد دیگری را با رضایت ایشان و مستند برای ما ارسال کنند، گفت: خاطرات طلاب جهادگر پس از جمع‌آوری توسط نویسنده‌ای در اداره کل امور فرهنگی بازنویسی و اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اصلاح و تکمیل خاطرات نیاز به راه ارتباطی با راوی خاطره است، بنابراین نام و مشخصات راوی و مکان خدمت و شماره تماس نیز ارسال شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان با اشاره به اینکه ارسال تصویر به محتواهای دریافتی، ارزش استنادی بیشتری خواهد داد، اظهار داشت: بانوان جهادگر جهت ارسال خاطره و مستندات خود در صورت ضرورت با شماره تماس ۳۲۱۱۲۰۶۳ – ۰۲۵ تماس بگیرند.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱