بازدید امام جمعه نجف از جامعه الزهرا/ طلاب بین الملل سفیران انقلاب اسلامی هستند

بازدید امام جمعه نجف از جامعه الزهرا  (9)

امام جمعه نجف به ظرفیت طلاب بین‌الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: توجه به فرهنگ‌های مختلف این طلاب، نیازهای آموزش آنان و نوع مواجهه با آنها باید به گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیلان این بخش، سفیران انقلاب اسلامی در کشورهای خود شوند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه نجف اشرف و هیات همراه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر این موسسه علمی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار امام جمعه نجف با ابراز خوشحالی از فعالیت گسترده علمی، پژوهشی و فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در تربیت طلاب خواهر و برنامه های علمی این موسسه بر لزوم نیازشناسی آموزشی خواهران و تدوین سرفصل های متناسب با موقعیت و شرایط آنان تاکید کرد.

وی آموزش خطابه و روش‌های مختلف تبلیغ دین به خواهران طلبه را مساله‌ای مهم برشمرد و گفت: وجه تمایز حوزه و دانشگاه در همین تبلیغ دین و خطابه است وگرنه در دانشگاه هم دانشجویان چند سالی را به فراگیری علوم می‌پردازند، طلبه فارغ‌التحصیل اینجا باید بتواند با قدرت بیان خوبی که در سالهای تحصیل فرا گرفته، ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی را حداقل برای خانواده و نزدیکان خودش به خوبی تبیین کند و این امر مستلزم آموزش فن خطابه و تبلیغ است.

امام جمعه نجف آموزش فنون و روش‌های مدیریت آموزشی و مراکز آموزشی به طلاب جامعه الزهرا علیها السلام را ضرورتی دیگر برشمرد و اظهار داشت: در بسیاری از شهرها و کشورها دیده‌ام که مدیران مدارس علمیه خواهران از فارغ‌التحصیلان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستند. این مساله می‌طلبد تا این مرکز علمی مدیریت آموزشی را به فراگیران خود آموزش دهد تا آنها بتوانند در هرجا که به وظیفه خود عمل می‌کنند موفق باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قپانچی همچنین به ظرفیت طلاب بین‌الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: توجه به فرهنگ‌های مختلف این طلاب، نیازهای آموزش آنان و نوع مواجهه با آنها باید به گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیلان این بخش، سفیران انقلاب اسلامی در کشورهای خود شوند.

وی حضور اجتماعی زنان در ایران را ستودنی دانست و گفت: من در عراق بارها نسبت به حضور نداشتن زنان در صحنه‌های اجتماعی انتقاد کرده‌ام در حالی که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در بسیاری از مسائل و تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱