مراسم تجلیل از اساتید جامعه الزهرا(س) برگزار شد

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در همایش تجلیل از اساتید، افت تحصیلی و معنوی را آفت و هشداری برای حوزه‌های علمیه دانست و نقش اساتید را در آسیب‌شناسی، ارزیابی، ارائه راه‌حل و جلوگیری از این دو امر بسیار برجسته و مهم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم تجلیل از اساتید جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به مناسبت هفته بزرگداشت معلم در تالار بیداری اسلامی این مرکز علمی آموزشی برگزار شد.

در این نشست صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی با اشاره به اینکه اینگونه جلسات باید به نشست‌های هم‌فکری و هم‌اندیشی تبدیل شود، بیان داشت: هنگامی در یک مجموعه می‌توانیم رشد کنیم که احساس کنیم همه عضو یک خانواده‌ایم و مشکلات ما مشکل همه و پیروزی‌ها و موفقیت‌ها نیز برای همه مجموعه است.

وی با اعلام آمادگی برای پذیرش طرح‌ها، نظرات و راه‌کارهای اساتید اظهار داشت: مشکلات و نارسایی‌ها باید مطرح، اولویت‌بندی و بر اساس یک زمان بندی معقول، حل و برطرف شود.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افت تحصیلی و معنوی را آفت و هشداری برای حوزه‌های علمیه دانست و نقش اساتید را در آسیب‌شناسی، ارزیابی، ارائه راه‌حل و جلوگیری از این دو امر بسیار برجسته و مهم عنوان کرد.

وی به رویکرد آموزش پژوهش محور در نظام آموزشی جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار این رویکرد، طرح تربیت پژوهشگر از سوی معاونت پژوهش در حال اجرا است و علاوه بر آن به گروه‌های علمی نیز اجازه داده شده تا با انتشار مجلات علمی داخلی به سمت اخذ مجوز نشریات علمی تخصصی و علمی پژوهشی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی به طرح «به گزینی اساتید» اشاره کرد و بیان داشت: همه اساتید جامعه با هدف تجلیل و تقدیر از اساتید برجسته مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اقبال خوبی از سوی داوطلبان و علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی به این موسسه علمی آموزشی وجود دارد، بیان داشت: در حالی که ظرفیت پذیرش موسسات آموزش عالی و همسو، تقریبا زیر چهل درصد است، امسال سه برابر ظرفیت، در آزمون ورودی جامعه داوطلب داشتیم که این مساله ما را مصمم می کند تا بهترین ها را گزینش کنیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به اینکه هدف این موسسه آموزشی، تربیت بانوان عالمه و مهذب به اخلاق اسلامی است، گفت: در همین راستا در بحث پذیرش تلاش ما بر گزینش اصلح از نظر علمی، تربیتی و شخصیتی است، از این رو اهتمام به شئونات و زی طلبگی بسیار مورد توجه است.

وی به اهمیت کلاس‌های اخلاق، برگزاری نماز جماعت، توجه ویژه به طلاب پژوهشگر، آموزش مهارت‌های طلبگی و انجام به موقع کارهای تحقیقاتی و پایان‌نامه به عنوان اصول مورد تاکید آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: استاد محوری در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتظار ما از اساتید پیشکسوت، هدایت تحصیلی و تربیتی طلاب بر اساس تجارب ارزشمند آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از راه‌اندازی دوره تربیت مدرس در تابستان امسال خبر داد و افزود: این طرح برای کسانی است که داوطلب تدریس در حوزه های علمیه هستند. فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یا یکی از حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و یا موسسات حوزوی به تدریس بپردازند.

در ادامه این نشست عباس محمدی، معاون اداری مالی جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به برخی از امکانات و تسهیلاتی که جامعه می‌تواند در اختیار اساتید قرار دهد اشاره کرد و گفت: استفاده از اردوگاه کوثر دستجرد، هتل مشهد، ویزیت پزشک با تعرفه خاص، مجموعه ورزشی شهیده سیاری و سرویس رفت و برگشت از جمله این تسهیلات است.

سرکار خانم حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دیگر سخنران این جلسه بود که در سخنان خود به فعالیت‌های معاونت پژوهش اشاره کرد و راه‌اندازی و تقویت انجمن‌های علمی پژوهشی طلاب، برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی، اجرای طرح تربیت پژوهشگر، ارائه طرح تربیت مترجم، فراخوان همایش کتاب سال بانوان، انتشار کتابچه تعاملات معاونت پژوهش با مراکز پژوهشی و همایش‌های علمی و انتشار نشریات علمی را به عنوان بخشی از این فعالیت‌ها برشمرد.

وی با اشاره به تعامل معاونت پژوهش با دبیرخانه انجمن‌های علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: به زودی فراخوان عضویت اساتید جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در انجمن های علمی پژوهشی اساتید اعلام می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه در سخنانی خواستار کمک اساتید به آسیب شناسی فرهنگی تربیتی دختران جوان، استعدادیابی طلاب در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی و آموزش آنان، راه اندازی تشکل فرهیختگان تبلیغی و اجرای طرح شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شد.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه دو تن از نمایندگان اساتید به بیان برخی مسائل، مشکلات و راه حل‌ها پرداختند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱