مدیر جامعه الزهرا تاکید کرد؛

ضرورت آشنایی مشاوران دینی با آخرین یافته‌های علمی مرتبط با مشاوره

جلسه هم اندیشی مشاوران

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بر ضرورت به روزرسانی اطلاعات و دانش مشاوران تاکید کرد و گفت: مرکز مشاوره باید تدبیری بیاندیشد تا مشاوران این مرکز به هر صورت ممکن با آخرین یافته های علوم مربوط با مشاوره آشنا شوند و آگاهی‌های آنان هر روز افزایش یابد.

 به گزارش روابط عمومی و بین الملل، جلسه هم اندیشی مشاوران مرکز مشاوره و گروه تربیت مشاور جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین مدنی برگزار شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در این نشست با اشاره به ضرورت معرفی مرکز مشاوره این موسسه علمی گفت: هجمه ای که این روزها علیه حوزه و بودجه آن کلید خورده به خاطر این است که کارها و فعالیت‌های بزرگی که در مجموعه‌های حوزوی صورت می گیرد معرفی و گزارشی از آن ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر طلاب را هم جزو دانش‌پژوهان مراکز آموزش عالی به شمار بیاوریم، 20 درصد دانشجویان کل کشور را طلاب تشکیل می‌دهند، ولی بودجه ای که کل مراکز حوزوی می گیرند 75 صدم بودجه مراکز آموزش عالی کشور است و عمده شبهه‌ای هم که در مورد بودجه حوزه می شود این است که حوزه چه می‌کند، از این رو باید از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی طلاب اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بر ضرورت به روزرسانی اطلاعات و دانش مشاوران تاکید کرد و گفت: مرکز مشاوره باید تدبیری بیاندیشد تا مشاوران این مرکز به هر صورت ممکن با آخرین یافته‌های علوم مربوط با مشاوره آشنا شوند و آگاهی‌های آنان هر روز افزایش یابد.

وی گسترش خدمات مشاوره در حیطه موضوعات و مخاطبان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: فعالیت های مرکز مشاوره باید تحلیل آماری شود تا از داده های به دست آمده در برنامه ریزی‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی یا تقویت و تصحیح برنامه های جاری استفاده شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه پیشنهاد داد تا مساله مشاوره مجازی مورد بحث و بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و مرز آن با پاسخگویی به سوالات روشن شود تا در صورت نیاز بتوان روی آن سرمایه گذاری و درباره اجرای آن تصمیم‌گیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت طرح تربیت مشاور در جامعه الزهرا علیهاالسلام و توجه مراکز دیگر به این طرح اظهار داشت: در صورت درخواست مراکز دیگر برای اجرای این دوره تربیت مشاور در بخش خواهران، پیشنهاد می‌شود چنین دوره ‌ای در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با مدیریت علمی و محتوایی مرکز مشاوره برگزار شود تا از کیفیت و کارآیی آن کاسته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تاکید به مشاوران نسبت به اهتمام در مسائل علمی، اخلاقی و دینی و ارائه مشاوره‌های دقیق، عمیق و قوی به مراجعان بیان داشت: اگر مراجعه کنندگان پاسخ‌های دقیق و دینی نگیرند کل نهال نو پای مشاوره دینی زیر سؤال می رود و این مسیر کور و مسدود خواهد شد.

وی در پایان گفت: مرکز مشاوره پیشنهاد خود مبنی بر راه اندازی مرکز مشاوره عمومی در خارج از جامعه الزهرا علیهاالسلام را در قالب یک طرح ارائه کند تا در صورت تصویب در هیات امنا و اخذ مجوز، مقدمات راه اندازی چنین مرکزی اجرایی شود.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علایها السلام با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات مرکز مشاوره گفت: در 9 ماه ابتدایی سال 1397 مشاوران این مرکز به 1551 مراجعه کننده در موضوعات خانوادگی، تربیت فرزند، ازدواج، تحصیلی، اعتقادی و و موضوعات روانشناختی ارائه مشاوره و راهنمایی کردند که این نشان از حسن اعتماد مخاطبان به این مجموعه دارد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱