روایتی از حضور در «راه روشن 3»

روایت| «کلاس تشریح طلبگی»

راه روشن 3

خودم را توی دایره فرضی‌شان جا کردم؛ بحث دخترهای ۱۸ تا ۲۰ ساله داغ بود در مورد هزینه‌های «انتخاب طلبگی» ... .

به گزارش روابط عمومی، خانم فاطمه عطائی طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در رویداد مسئله محور «راه روشن 3» که با حضور بیش از 230 نفر از داوطلبان پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه اساتید راهبر و رهیار و طلاب همیار به مدت سه روز برگزار شد، به بیان روایتی از رویداد مسئله محور پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خودم را توی دایره فرضی‌شان جا کردم؛ پانزده الی بیست دقیقه‌ای روی فرش‌های نمازخانه خوابگاه، دل دادم به دغدغه‌های‌شان و در گوش استاد راهبر گروه با سوال‌هایم پارازیت انداختم.

بحث دخترهای ۱۸ تا ۲۰ ساله‌ی ساوه، اراک و شاهرود داغ بود در مورد هزینه‌های «انتخاب طلبگی». از محدودیت‌های زندگی خوابگاهی که رفاه و آزادی خانه را ندارد تا دوری از خانواده و هزینه کنار گذاشتن انتخاب‌های هنری و ورزشی.

استاد راهبر گروه هم طوری که توی ذوق بچه‌ها نخورد با تک جمله یا دو سه جمله با مثال به بعضی‌ها می‌گفت چیزی که از هزینه-فایده فهمیدی یکم کج و معوج است.

حق داشتند؛ خیلی‌های‌شان اولین بار بود که طلبگی را کالبدشکافی می‌کردند.

آخرین گروه سیاهه و اولین گروهی هستند که کنارشان نشستم‌. با «می‌شه چادر بپوشید عکس بگیرم؟» پارازیت خداحافظی را انداختم. پیش به سوی گروه بعد!

دایره بعدی دختران اصفهان، یزد، کرمان و قزوین‌اند. در حد امکان تلاش شده گروه‌بندی‌ها منطقه‌ای باشد تا ذهنیت‌های همسایه به دغدغه‌های مشترک برسد.

باید به طراحان «راه روشن» یک امتیاز مثبت داد. مثبت بعدی برای این‌که طلبه‌های تازه‌وارد قبل از سردرگم شدن در ساختمان‌ها و کلاس‌های شبیه به هم، در این سه روز، رفیق هم‌شهری یا همسایه پیدا می‌کنند و رفیق پیدا کردن‌شان مثل ما قدیمی‌ترها تا یاد گرفتن کروکی کلاس‌ها طول نمی‌کشد.

بحث‌ روشن‌تر و سوالات‌شان خرد‌تر است: «چه استعدادهایی دارم؟ برای شکوفا شدن استعدادهایم باید چه هزینه‌هایی بدهم؟ این هزینه چه فایده‌ای دارد؟»

جواب‌ها را نوشته بودند، بغل دستی نقد می‌کرد و راهکار می‌داد برای کاهش هزینه. «خرج استعداد برای حل مسئله»، دغدغه‌ ارزشمند بچه‌های این گروه است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵