استاد حوزه تبیین کرد:

چرا شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها شد؟

وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی 21

حبیبیان گفت: ایمان و عمل صالح، رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی بود و باعث شد که سردار دل‌ها شود.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای علی اصغر حبیبیان در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد عروج آسمانی شهید القدس که از سوی هیئت الزهرا معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ و حضرت امام خمینی(ره)، گرامیداشت دهه بصیرت و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: در طول تاریخ ایران، حوادث مهمی در دهه بصیرت رخ داده است، از جمله یوم الله 9 دی که از روزهای تاریخی کشورمان است.

کارشناس مسائل سیاسی همچنین به واقعه 19 دی 1356 و حرکت مردم ایران در پی مقاله توهین آمیز داریوش همایون به حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: امسال چهل و ششمین سالروز قیام مقدس قمی‌ها است که از بیت حضرت آیت الله نوری همدانی آغاز شد و 13 ماه بعد به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

حبیبیان با بیان اینکه 9 تا 19 دی به عنوان تجدید میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، به شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: در طول تاریخ ایران و در ساحت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حفظ سلامت مردم و در ساحت امنیت کشور بیش از 250 هزار شهید داشته ایم، اما چه شد که شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها شد؟.

وی با اشاره به آیه 96 سوره مریم، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ قطعاً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، به زودی خداوند رحمان برای آنان [در دل ها] محبتی قرار خواهد داد».

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هر که در مدار ایمان و عمل صالح که دو بال برای کمال انسان است، قرار بگیرد، نه تنها محبت خداوند متعال در دل فرد، بلکه محبت فرد در دل انسان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به آیه 63 سوره انفال؛ «وَ أَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مَا أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ؛ و میان دل هایشان الفت و پیوند برقرار کرد که اگر همه آنچه را در روی زمین است، هزینه می‌کردی نمی توانستی میان دل هایشان الفت اندازی، ولی خدا میان آنان ایجاد الفت کرد» اشاره کرد و بیان داشت:  ایمان و عمل صالح، رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی بود و به واسطه همین دو مورد، کارهای بزرگی انجام داده است.

حبیبیان به برخی از فعالیت‌های شهید سلیمانی در طول حیات خود اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، بزرگترین هنر حاج قاسم سلیمانی، احیای جبهه مقاومت بوده است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با همراهی سردار قاآنی، 6 شعبه و لشکر جبهه مقاومت را سازماندهی کردند که در نوع خود بی نظیر هستند.

کارشناس مسائل سیاسی در بخش دوم سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در سخنان اخیر خویش، موضوع انتخابات را در سطح راهبردی بیان فرموردند به چهار راهبرد از جمله مشارکت قوی، امنیت انتخاباتی، رقابت واقعی انتخابات و سلامت انتخابات اشاره نمودند.

حبیبیان با بیان اینکه حضور در انتخابات یکی از توصیه‌های شهدا است، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود فرمودند: «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند»، همچنین در بخشی دیگر آمده است: «از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید».

وی تأکید کرد: مهم ترین متغیر حفظ نظام جمهوری اسلامی، شرکت در انتخابات است و به واسطه انتخابات، یک نفس تازه به رگ‌های نظام جمهوری اسلامی جهیده می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱