تبیین چالش‌های نوپدید عفاف

علاسوند

نشست «چالش‌های نوپدید عفاف» با حضور استاد علاسوند به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست «چالش‌های نوپدید عفاف» از سوی اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت برخط برگزار شد.  

در این نشست، سرکار خانم فریبا علاسوند استاد حوزه و دانشگاه به بیان، بررسی و آگاهی بخشی مسائل، چالش‌ها و خطرات نوپدید حوزه عفاف پرداخت و اظهار داشت: در مسئله حجاب، آنچه باید در نظر گرفته شود، ابتدا عفت است که با نادیده گرفتن این مقوله، مسئله بی‌حجابی به وجود می آید.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بی حجابی و بدحجابی دارای لایه های زیرین پنهان است، عنوان کرد: دشمن می داند جامعه ای که از حجاب کوتاه بیاید، دیگر هیچ امر فرهنگی را نمی تواند اجرا کند.

علاسوند تصریح کرد: امروز مسئله اصلی درباره حجاب نیست، بلکه فروپاشی داخلی را مورد هدف قرار داده اند، امروز دعوای غرب درباره پاکدامنی و عدم پاکدامنی و عفت است و دعوای حجاب را صد سال پیش داشته اند.

وی به هجمه هایی که به زیرساخت های حجاب در جامعه شده است، اشاره کرد و گفت: امروز جوانان و نوجوانان ما در فضای دیگری سیر می‌کنند و با مسائلی روبرو می‌شوند که به واسطه آن مسائل، زیرساخت های حجاب مورد هجمه قرار می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: چه بسیار جوانانی که با وجود این سطح از عدم آگاهی با شرکت در جلسات روشنفکری از این مسائل دوری و توبه کرده اند و به سلامت جسمی و روانی برگشته و اکثرا تشکیل خانواده داده اند.

علاسوند بیان داشت: ما می توانیم با استفاده از سبک کاری مراکزی همچون ترک اعتیاد و روانشناسان متعهد و متدین و دعوت از آنها برای برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی و استفاده از تجربه اینگونه افراد و تلفیق آن با دانش دینی با جوانان چهره به چهره کار کنیم و با رسیدگی به آنها جوانان بسیاری را نجات دهیم که اکثرا هم قابل نجات دادن هستند.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه طلاب این است که درباره روش‌های مداخله در مورد حجاب مطالعه داشته باشند، درباره مسائل جدید حجاب و عفاف آگاهی داشته باشند، فعالیت درباره حجاب باید به صورت چهره به چهره انجام شود، همچنین روش های انتخابی منحصر به خود فرد آگاهی دهنده است، یعنی هر فردی با استفاده از دانش و تجربیات خود، راهکار شخصی خود را ارائه می‌کند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱