خانم برقعی خبر داد:

آمادگی جامعه الزهرا برای تعامل علمی با حوزه ها ی علمیه و دانشگاه های عراق

خانم برقعی 1

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه آماده همکاری و تعامل با حوزه های علمیه خواهران و دانشگاه های عراق هستیم.


به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در دیدار شیخ قاسم الهاشمی رییس معهد الزهرا نجف اشرف با بیان این که جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 63 به دستور حضرت امام خمینی (ره) تاسیس و همواره مورد عنایت امامین انقلاب بوده است.

وی با اشاره به این که در این موسسه امکانات تحصیل، رشد و تربیت دینی بانوان از مهدکودک تا دروس عالی حوزوی فراهم شده است، اظهار داشت: بحش های مختلف این موسسه همچون پژوهشگاه مطالعات اسلامی، مرکز آموزش های آزاد فرهنگی هنری و دانشکده بین المللی هدی که دانشکده ای تک جنسیتی است، فضای مناسبی را بری علم آموزی، مهارت آموزی و تحقیق و پژوهش برای خواهران طلبه ایجاد کرده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه آماده همکاری و تعامل با حوزه های علمیه خواهران و دانشگاه های عراق هستیم.

وی به تبیین سه دیدگاه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: در دیدگاه نخست که وحدت معارفی است واحدهای درسی معارف و آموزه های دینی در دانشگاه ها تدریس می شود. دیدگاه دوم وحدت ساختاری است که بر اساس آن این دو نهاد باید با برطرف کردن نقاط ضعف خود به سویی حرکت کنند که بتوانند تعامل سازنده در راستای تربیت جوان مومن متخصص داشته باشند.

خانم برقعی دیدگاه سوم را وحدت در روش عنوان کرد و گفت: در گذشته بحث علم در ایران با مکتب خانه ها بود، با تاسیس دارالفنون یک جدایی بین مراکز علوم دینی و علوم تجربی ایجاد شد، حال بر اساس این دیدگاه باید برای وحدت بین این دو روش ترویج علم تلاش کرد تا بتوانند تعالی علم را در جامعه اسلامی رقم بزنند.

وی در پایان بیان داشت: آماده تعاملات علمی پژوهشی با حوزه ها و دانشگاه های عراق هستیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱