معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

اهانت به قرآن کریم در اصل، سخیف کردن خود دنیای غرب است/ این حرکات اهانت‌آمیز از ارزش آسمانی قرآن کریم کم نخواهد کرد

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی

شریفی با بیان اینکه خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنند، گفت: اهانت به قرآن کریم در اصل، سخیف کردن خود دنیای غرب است و این حرکات اهانت آمیز از ارزش آسمانی قرآن کریم کم نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم که در نخستین روز تعطیلات عید قربان در کشور سوئد رخ داد، با اشاره به آیه قرآن کریم که خداوند متعال می‌فرماید: «یا أَیهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ‌»، عنوان کرد: وقتی قرآن کریم «شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ» است، یعنى مایه پاكى روح و قلب از آفات روحى است و این کتاب باعث می‌شود که جامعه بشری به جامعه انسانی تبدیل شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه خاطر، نشان کرد: انسان‌ها در مسیر رشد و تعالی خود سه مرحله تکامل دارند، اول مرحله بشریت، دوم مرحله آدم بودن و سوم مرحله انسان بودن که سومین مرحله از همه مراحل سخت‌تر است.

شریفی افزود: قرآن کریم، کتاب هدایت بشر به سوی انسانیت و حیات طیبه است و اگر انسان بخواهد انسانیت را به معنای واقعی درک کند، بایدآن را در کتاب قرآن کریم جستجو نماید.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از مقدسات مسلمانان است، تصریح کرد: طلاب، اساتید، کارمندان و جامعه قرآنی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همانند سایر مسلمانان جهان اسلام، چنین اهانتی را برنمی‌تابند و به شدت آن را محکوم می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اهانت به قرآن کریم در اصل، سخیف کردن خود دنیای غرب است، تأکید کرد: این حرکات اهانت آمیز از ارزش آسمانی قرآن کریم کم نخواهد کرد؛ قرآن کریم وحی مطلق از جانب خداوند متعال به پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و از ایشان به تمامی مسلمانان جهان است.

شریفی اشاره کرد: استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده دین به بهانه دموکراسی و آزادی، تمام همت خود را در راستای تیشه زدن به ریشه دین، به کار بردند، اما بدانند طبق آیه قرآن کریم «وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماكِرینَ»، تمام دسیسه‌هایشان به خودشان برمی‌گردد.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَا یأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَكِیمٍ حَمِیدٍ»، و بیان اینکه قرآن کریم کتابی شکست‌ناپذیر است، گفت: این افراط‌گرایی‌ها به صورت سازمان یافته در غرب در حال طراحی است که به زودی خود غرب را به چالش خواهد کشید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه عقوبتی سخت در انتظار اهانت‌کنندگان به قرآن کریم خواهد بود، تصریح کرد: اقدامات این چنینی باعث به خروش آمدن مسلمانان جهان خواهد شد و مسلمانان جهان در برابر این اقدامات ساکت نخواهند ماند.

شریفی در پایان این فاجعه عظمی را به خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و تمامی مسلمانان جهان تسلیت گفت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱