تشریح برنامه‌های فرهنگی تربیتی به مناسبت دهه کرامت در سرای حضرت خدیجه(س)

اردوی دستجرد

مدیر سرای حضرت خدیجه(س) از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی تربیتی به مناسبت دهه پرفیض کرامت ویژه طلاب و دانشجویان سرا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر، اعلام کرد: هم‌زمان با حلول ماه شریف ذی القعده، ولادت پرخیروبرکت کریمان آل طاها حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه علیها السلام و آغاز دهه کرامت، روزهای این 10 روز نام گذاری و برای هر روز برنامه‌های متنوعی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برنامه‌ریزی شد.  

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: از جمله این مراسم‌ها می‌توان به برپایی جشن ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت روز دختر همراه با اهدای هدیه روز دختر به دختران طلبه و دانشجوی ایرانی و غیرایرانی خوابگاهی، حضور خادمان حریم قدس رضوی علیه‌السلام و اهدای تبرّکی آستان قدس و همچنین برپایی غرفه های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... اشاره کرد.

حسینی افزود: در این مراسم، سرکار خانم برقعی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه معاونان و برخی مدیران مجموعه در کنار طلاب و دانشجویان سرا حضور داشتند.

وی ادامه داد: در چهارمین روز از دهه کرامت که مصادف با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بود، با همّت بسیج طلاب و اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، جمع زیادی از طلاب و دانشجویان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها از نمایشگاه هوا فضای سپاه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند و پس از آن، در مسجد مقدس جمکران به اقامه نماز جماعت مغرب و عشا پرداخته و شام را مهمان سفره متبرّک مسجد جمکران شدند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بیان داشت: برپایی محفل انس با قرآن و قرائت قرآن کریم، هدیه به ذوات مطهّر امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام، قرائت زیارتنامه حضرت معصومه علیها السلام به صورت دسته جمعی، استفاده از ویزیت و خدمات پرستاری رایگان در یک روز به همت اداره رفاه و سلامت طلاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دهه کرامت بود.

حسینی همچنین به برنامه شب شعر با حضور شاعران اشاره کرد و گفت: این برنامه تحت عنوان شب شعر آیینی ترمه به همت مرکز آموزش های آزاد و مهارتی و با همکاری مسئولان و طلاب سرای حضرت خدیجه علیها السلام در محوطه سرا انجام شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام با برنامه‌های متنوع سخنرانی، مولودی و نمایش تئاتر به همت طلاب سرا از دیگر برنامه‌های این دهه بود.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: دومین نشست اساتید راهبر با طلاب بین الملل و برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و تفریحی در باغ دستجرد با همکاری اداره کل دفتر بین الملل برگزار شد.

حسینی افزود: طلاب بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای طرح دوره رسالت و در آخرین روزهای دهه کرامت همزمان با پایان ترم درسی جهت تجدید قوا و آمادگی برای امتحانات در اردوی تفریحی تربیتی باغ دستجرد شرکت کردند.

وی بیان داشت: در این اردو که با همکاری و حمایت اداره هماهنگی طلاب بین الملل و مشارکت مؤسسه بین المللی رسالت صورت گرفت، بانوان طلبه روزانه و سرای حضرت خدیجه علیهاالسلام با همراهی مسئولان سرا و اساتید راهبر جهت آموختن درس‌ها و مهارت‌های زندگی در این برنامه حضور یافتند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: برگزاری نشست صمیمی اساتید طرح راهبر با طلاب بین الملل، مسابقات ورزشی، کسب مهارت‌های زندگی، مشارکت و آموزش اردوداری، نماز جماعت، اهدای جوایز و غیره از برنامه‌های این اردو بود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱