دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

لازمه دستیابی به حیات طیبه، رعایت حدود الهی است

سومین همایش عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری با اشاره به اینکه لازمه ادامه حیات طیبه انسان پس‌ از مرگ رعایت حدود الهی است، گفت: حجاب و عفاف یکی از حدود الهی است که باید رعایت شود و زنان اگر می‌خواهند زندگی و آزادی پس از مرگ را تجربه کنند باید این حدود الهی را رعایت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین همایش «حجاب و عفاف فاطمی» که به همت مرکز آموزش های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره‌‌کل امور بانوان معاونت ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خداوند متعال خلق و موت است که انسان‌ها را خلق کرده و آنان را می‌میراند؛ حکمت خلق و موت آن است که فرصت ارتقا و رسیدن به حق و قرب الهی را برای انسان‌ها فراهم کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برخی از فیلسوفان بر این باور هستند که اگر به جهان پیرامون خود بنگریم، خودمان را در حیات زمین بی‌مقدار می‌دانیم، افزود: انسان در این جغرافیای بی‌انتهای هستی احساس پوچی می‌کند و باید به‌دنبال معنای زندگی خویش باشد تا حیات و فعالیت او در این کره خاکی معنا و مفهوم پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری با بیان اینکه حیات حقیقی به خداوند متعال اختصاص دارد، اظهار کرد: در این دنیای کوچکی که ما زندگی می‌کنیم و زندگی اجاره‌ای که در دنیا داریم باید بنگریم که این زیستن تا چه اندازه ارزش زیستن دارد؟ زندگی سرشار از درد و فعالیت، آیا ارزش زیستن دارد؟ خداوند متعال در قرآن بارها تأکید کردند که زندگی ارزش زیستن دارد و انسان با ایمان و عمل صالح می‌تواند حیات طیبه و ارزشمند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مرگ انسان مصادف با حیات جدید و تازه‌ای است که به آن حیات طیبه و حقیقی می‌گویند، افزود: مرگ بزرگ‌ترین معمای زندگی هر انسان است، زیرا هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی اتفاق می‌افتد و همچنین هیچ‌کس نمی‌داند که پس از مرگ چه حیاتی در انتظار اوست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه انسان هر روز با فوت عزیزان و اطرافیانش می‌تواند مرگ را لمس کند، اما از آن غافل است زیرا گمان می‌کند که مرگ به سراغ او نمی‌آید، تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد زندگی طیب و طاهر داشته باشد، زندگی او ادامه پیدا کند و با مرگ به قعر جهنم سقوط نکند باید ایمان و عمل صالح را داشته باشد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عمل صالح، رعایت حدود الهی است که خداوند بارها در قرآن کریم به آن تأکید کرده است، بنابراین باید در مسیری حرکت کنیم که اعمال و رفتار ما از حدود الهی خارج نشود یعنی انسان در طول زندگی‌اش اوامر الهی را اجرا و از منکرها دوری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری افزود: اگر حیات انسان به خداوند متعال متصل نباشد همان اسارت بزرگی است که در آن گرفتار می‌شویم، بنابراین باید زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که به دامان الهی و ائمه معصوم علیهم‌السلام اتصال پیدا کند، در چنین شرایطی زندگی و حیات طیبه انسان پس از مرگ هم ادامه دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه لازمه ادامه حیات طیبه انسان پس‌ از مرگ رعایت حدود الهی است، گفت: حجاب و عفاف یکی از حدود الهی است که باید رعایت شود و زنان اگر می‌خواهند زندگی و آزادی پس از مرگ را تجربه کنند، باید این حدود الهی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری یادآور شد: انسان زمانی که دستان خود را به ریسمان اهل بیت علیهم‌السلام و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله برساند، به تقوای الهی و منزلتی بالاتر از انسان‌های دیگر می‌رسد و این همان شرط حیات طیبه و حقیقی اوست.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱