انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه‌الزهرا(س)

تفاهم نامه با دانشگاه ادیان و مذاهب

تفاهم نامه همکاری با محوریت توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های علمی ـ پژوهشی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه الزهرا(س) به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه همکاری با محوریت توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های علمی ـ پژوهشی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها رسید.

اعلام آمادگی همکاری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با دانشگاه ادیان و مذاهب

در این نشست، سرکار خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت:‌ توفیق این را داریم که امروز مهمان دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر نواب هستیم، ایشان در تمام عرصه‌های علمی و کاری موفق عمل کردند و ما از توجه ایشان به حضور زنان و بحث‌های مطالعاتی زنان در جامعه و دانشگاه کمال تشکر را داریم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: با توجه به آموزش‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد، بسیاری از بانوان در دوره‌های این دانشگاه شرکت کرده‌اند. همچنین این افراد در بخش‌های مختلف مشغول هستند و پژوهشکده زن و خانواده در این زمینه فعالیت‌های شایسته‌ای داشته است.

برقعی بیان داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها کارویژه‌های خاصی را برای فارغ‌التحصیلان خود در نظر دارد، از جمله کارویژه‌های ما استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها و هیئت‌ علمی‌های دانشگاه است. به همین دلیل درصدد هستیم که برخی دانشجویان خودمان را به‌عنوان بورسیه وارد دانشگاه‌ها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط مناسبی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برقرار است و امیدواریم که این ارتباطات بیشتر و بیشتر شوند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: طلاب ما در هر زمینه‌ای که ورود کرده‌اند، الحمدالله موفق بوده‌اند، اما پرداخت برخی شهریه‌های دانشگاه‌ها برای طلبه‌ها و خانواده طلاب کمی مشکل است و این مسئله نیازمند همکاری و همیاری بیشتری است. خواهش ما این است به این مسائل توجهی بیشتری شود.

برقعی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آمادگی همکاری و ارتباطات بیشتر با دانشگاه ادیان و مذاهب را دارد و امیدواریم تسهیلات مناسبی برای ورود بانوان طلبه به دانشگاه فراهم شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه

در این نشست، حجت الاسلام والمسملین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و تبریک به مناسبت میلاد امام علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام، گفت: بنده از دوران مبارزات انقلاب اسلامی، پیگر آموزش زنان بوده‌ام و یکی از افتخاراتم این است که پیشنهاد بنده برای آموزش خواهران مورد توجه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی قرار گرفت؛ ایشان در سفری که به قم داشتند، با ایجاد مرکزی برای آموزش زنان موافقت کردند که به نوبه خود کار بزرگی محسوب می‌شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: هزینه‌ای که بابت تحصیل خانم‌ها می‌شود هرگز هدر نمی‌رود، اما شاید این هزینه در مورد آقایان برعکس باشد. زیرا تاثیرگذاری آموزش در بانوان بیشتر از آقایان است و فایده آن نیز بیشتر است.

حجت الاسلام والمسملین نواب افزود: دانشگاه ما تنها دانشکده مطالعات زنان در ایران را دارد و فعلا سه رشته دکتری را در این دانشکده داریم.

وی اضافه کرد: ما در تمام ۱۴ دانشکده‌مان هیچ فرقی بین خواهران و برادران نمی‌گذاریم و همه می‌توانند در این رشته‌ها تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: بسیار مناسب است که فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بتوانند در دانشگاه ادیان و مذاهب دوره دکتری را بگذرانند و در آینده بتوانند سنگر دانشگاه را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تصریح کرد: شاید دیر شده باشد، اما هنوز هم راه و امید هست تا در تربیت نسل‌مان کمک کنیم. باید با فعالیت نفس‌گیر و همیشگی قدمی در اصلاح جامعه برداریم. اوضاع کوچه و خیابان نشان‌دهنده عدم کفایت آموزش ما بوده است. خیابان نشان دهنده کارنامه ماست و ما در تربیت نسل‌مان موفق نبوده‌ایم. در برخی شهرها حجاب سست شده و این ثمره آموزش نامناسب ما و عدم استفاده از ظرفیت سیستم‌های آموزشی است.

وی پیشنهاد داد: دو مرکز آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از ظرفیت‌های موجود و بالقوه یکدیگر استفاده کنند و از ظرفیت اساتید و رؤسای دانشکده زن و خانواده و پژوهشکده زن و خانواده  که خود فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستند، نهایت استفاده لازم را ببرند.

در این نشست، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بورسیه 14 نفر از طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب موافقت کرد.

این طلاب بعد از طی مراحل پذیرش از سوی مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی خواهند شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱