معاون منابع انسانی و پشتیبانی خبر داد؛

افتتاح ساختمان اداری جدید تا پایان سال جاری

حدادی (2)

مهندس حدادی با اشاره به افتتاح ساختمان اداری جدید تا پایان سال جاری بیان داشت: ساخت این بنای اداری، بودجه عمرانی تعریف‌شده‌ای دارد که فقط از آن ردیف هزینه می‌شود و هیچ بودجه دیگری در آن صرف نمی‌شود چراکه هم از منظر قانونی و هم از نظر شرعی و اخلاقی مجاز به صرف بودجاه های جاری در آن نیستیم.

 

به گزارش روابط عمومی، مهندس حسین حدادی فام، معاون منابع انسانی و پشتیبانی در گفتگو با واحد خبر با تبریک دهه کرامت، گفت: در راستای سامان‌دهی وضعیت مکان اداری کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام و رفع نیاز واحدها و بخش‌های مختلف به فضای اداری احداث ساختمان اداری مستقل در زمینی به مساحت تقریبی 5400 متر با حدود 20 هزار متر زیربنا در 4 طبقه از تیرماه 1393 کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان در ضلع شمالی عرصه 25 هکتاری جامعه الزهرا علیهاالسلام با دسترسی به خیابان بوعلی جانمایی شده است اظهار داشت: طبقه منفی یک با کاربری آموزشی ـ اداری و 43 اتاق آموزشی و 14 اتاق اداری در زیربنایی نزدیک به 4 هزار متر برای استفاده خواهران به‌گونه‌ای طراحی شده که از نور طبیعی کامل برخوردار می‌باشد و این از امتیازات خوب ساختمان جدید است.

مهندس حدادی ادامه داد: طبقه همکف دارای 74 اتاق با زیربنای 2500 متر است و حداکثر ظرفیت توسعه‌ای 290 کارمند را دارد که البته قرار نیست از همه این ظرفیت در زمان بهره‌برداری استفاده شود و در حقیقت در زمان طراحی این پروژه نیم‌نگاهی هم به نیازهای احتمالی آینده شده است.

وی با اشاره به استانداردهای موجود برای اختصاص فضای کار به جایگاه‌های مختلف اداری و خدماتی گفت: ساختمان جدید این استانداردها علاوه بر استانداردهای ایمنی، مبلمان و نما رعایت شده است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی افزود: طبقه اول ساختمان اداری جدید با 72 اتاق و زیربنای حدود 2400 متر ظرفیت 291 کارمند و طبقه دوم با 68 اتاق در زیربنای 2600 متر ظرفیت 277 نفر کارمند را دارد که این ظرفیت نیازهای جامعه الزهرا علیهاالسلام را تا 20 سال آینده از نظر فضای اداری تأمین خواهد کرد.

وی وجود درب‌های ورود و خروج و سیستم پله و دو آسانسور مجزا در هر قسمت ساختمان را برای استفاده خواهران و برادران به صورت تفکیکی از ویژگی‌های طراحی این بنا دانست و گفت: این ویژگی در جانمایی با توجه به نیاز دسترسی آسان کارکنان، طلاب و مراجعان به آموزشگاه، پژوهشگاه و دیگر بخش‌های جامعه کمک شایانی خواهد نمود.   

حدادی از مهمترین دلایل طولانی شدن پروژه را کمبود بودجه، شرایط کرونا و جابجایی پیمانکار در دو مرحله عنوان و تأکید کرد: بر اساس زمان‌بندی ارائه‌شده تیم مهندس گرجی به‌عنوان مدیر پروژه تا شهریورماه 1402 کار ساخت این بنا به اتمام خواهد رسید که البته پس از آن وارد مرحله تجهیز خواهیم شد و در صورتی که شرایط مالی و بودجه‌ای مساعد باشد تا پایان سال 1402 شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی شایعه استفاده از بودجه‌های جاری برای تکمیل این پروژه را تکذیب کرد و بیان داشت: ساخت این بنای اداری، بودجه عمرانی تعریف‌شده‌ای دارد که فقط از آن ردیف هزینه می‌شود و هیچ بودجه دیگری در آن صرف نمی‌شود چراکه هم از منظر قانونی و هم از نظر شرعی و اخلاقی مجاز به انجام آن نیستیم و حتی به صورت امانی هم از ردیف‌های دیگر در آن صرف نشده است. حتی از سپرده بودجه‌ای نیز در پروژه استفاده نشده و همگی برای تأمین امور رفاهی کارکنان مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی با قدردانی از همه کسانی که از گذشته تاکنون در ساخت این پروژه کمک و پیگیری کرده‌اند، اظهار داشت: به منظور بررسی و تأمین نیازها، رفع موانع و سرعت بخشی در اجرا، کارگروه کنترل و رصد پیشرفت پروژه ساختمان اداری با حضور مدیر پروژه و ناظران تشکیل‌شده و به صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد.

وی مسئله جانمایی اتاق‌های معاونت‌ها، بخش‌ها و واحدهای مختلف را از مهم‌ترین کارها قبل از راه‌اندازی این ساختمان دانست و گفت: با توجه به دستور مدیر محترم، کارگروهی در معاونت منابع انسانی و پشتیبانی تشکیل و در تعطیلات نوروز با حضور میدانی در محل پروژه همه اقتضائات و نیازهای واحدها بررسی و نقشه جانمایی و چیدمان اداری همکاران  تهیه و مورد موافقت اولیه سرکار خانم برقعی قرار گرفت و پس از انجام این کار و اخذ نظر از مدیران و مسئولان بخش‌های یاد شده رضایت 97 درصدی آن‌ها تأمین شد که نشان از توجه این کارگروه به همه ابعاد مسئله بود.

مهندس حدادی ادامه داد: در بحث جانمایی علاوه بر تنوع ابعادی اتاق‌ها و سالن‌های تعبیه شده، مأموریت واحدهای مختلف و تفاوت وظایف کارمندان در بخش‌های مختلف نیز ملاک عمل قرار گرفت و این کار با انجام حدود 48 ساعت نفر به سرانجام رسید که البته این چیدمان در کمیته جانمایی نهایی خواهد شد. ولی با توجه به مطالعاتی که برای جانمایی صورت پذیرفته و رضایت بالای اعلام شده، پیش‌بینی ما کمترین جابجایی از سوی کمیته جانمایی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طبقه دوم به حوزه مدیران و معاونت‌های با مراجعین کمتر اختصاص یافت. طبقه اول به‌صورت کامل بخش اداری خواهران خواهد شد و همکاران آقا در طبقه همکف به فعالیت خواهند پرداخت. طبقه منفی یک هم برای محیط آموزشی تعریف شده و بخش اداری آن هم مرتبط با فعالیت‌های اداری همین آموزش‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱