هشتمین نشست آنلاین پیش‌رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان»

برگزاری نشست «زندگی نمادین در عصر رسانه‌های فرانوین»

علی قهرمانی

نشست «زندگی نمادین در عصر رسانه‌های فرانوین» از سلسله نشست های آنلاین رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، هشتمین نشست آنلاین رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» با موضوع «زندگی نمادین در عصر رسانه‌های فرانوین» برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی، مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی با بیان مبانی نظری سبک زندگی اسلامی و بانوی مسلمان ایرانی، گفت: در بین انواع سبک زندگی‌های موجود در دوران پسامدرن، سبک زندگی اسلامی به معانی عبور از ایمان حداقلی و رسیدن به عمل صالح است.

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی افزود: سبک زندگی اسلامی، همان فرهنگ توحیدی مداوم و باقوام است و برای رسیدن به این نوع از سبک زندگی، به فناوری فرهنگی احتیاج داریم که با دستور جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مشخص شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمانی با اشاره به انواع مواجهه زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف، گفت: مواجهه زنان مسلمان در عرصه‌های اجتماعی،  لطیف و در خور تأمل است؛ مانند بانوی فلسطینی که علاوه بر نقش مادرانه، هویت جهادی نیز دارد و با طبخ غذای مخصوص مسجدالاقصی، نقش جهادی خود را با لطافت انجام می‌دهد.

وی با بیان ویژگی‌های بانوی مسلمان ایرانی در تاریخ، یادآورشد: زنان ایرانی همواره حق طلب بوده‌اند؛ در برابر جریان ظلم با روش‌های مختلف می‌ایستادند و در سایه این حق‌طلبی، آرامش در جوار حق را می‌خواستند؛ برای خدا قیام می‌کردند و این اصلی‌ترین مؤلفه زن مسلمان ایرانی در طول تاریخ قبل و بعد اسلام بوده است.

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی افزود: پوشش و حجاب در بین بانوان ایرانی، سابقه چندین هزار ساله دارد و چادر سیاه کلیدواژه مبارزه با طاغوت در دوران پهلوی بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قهرمانی در ادامه، گفت: رسانه در عصر کنونی دو ویژگی برجسته دارد، از جمله تقلیل‌گرایی می‌کند، یعنی مفاهیم را از جایگاه خودشان پایین می‌آورد.

وی افزود: ویژگی دیگر رسانه امروز این است که نمادسازی می‌کند و به صورت سکولار شده عرضه می‌دارد.

مدرس و پژوهشگر حوزه سبک زندگی خاطرنشان کرد: نمونه ای از نماد سازی، روز جشن تولد فرد است که تکریم منیت را بزرگ می‌شمارد و به دنبال انسان‌سالاری به معنای جانشینی به جای خدا در زمین است نه از سوی خدا.

ع/101

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱