سردبیر خبرگزاری حوزه مطرح کرد:

چالش سبک زندگی و عصر رسانه

صدرایی عارف

صدرایی عارف گفت: حاکمان فضای مجازی تلاش می‌کنند جوامع بشری را کنترل کنند تا به وضع مطلوب موردنظر خودشان تبدیل شوند و برای رسیدن به آن به ترویج فساد و بی بنددباری در این فضا می‌پردازند.

 

به گزارش روابط عمومی، پنجمین جلسه آنلاین رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» با موضوع «چالش سبک زندگی و عصر رسانه» با سخنرانی جناب آقای حسن صدرایی عارف برگزار شد.

سردبیر خبرگزاری حوزه یادآور شد: چالش سبک زندگی و عصر رسانه، پدیده جدیدی نیست و همواره در طول تاریخ وجود داشته و دارد. فقط در این زمان، جنس آن متفاوت است و خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم، در فضای مجازی وقت می‌گذرانیم.

صدرایی عارف با بیان چهار رکن فضای سایبرنتیک گفت: اولین رکن فضای سایبرنتیک، اطلاعات است که حجم انبوهی از اطلاعات هستند که نامیرایند، یعنی هرگز از بین نمی‌روند و با روش‌های گوناگون برگردانده می‌شوند.

وی افزود: دومین رکن فضای سایبرنتیک، ارتباطات است که اعلام نظرها، بیان افکار و تبادل اطلاعاتی که در این فضا صورت می‌گیرد، رکن سوم، آنالیز و تحلیل یا دیتاماینینگ است که تمام رفتار انسان‌ها در این فضا توسط ربات‌ها رصد، تحلیل و دسته بندی می‌شود تا آنها را برای رکن چهارم آماده کند و رکن چهارم، کنترل است که تمام تلاش‌ها برای حکمرانی بر عقول بشر است که از این طریق، رفتار آنها نیز کنترل شود‌.

مدرس فضای مجازی و سواد رسانه در ادامه، بیان داشت: حاکمان فضای مجازی تلاش می‌کنند جوامع بشری را کنترل کنند تا به وضع مطلوب موردنظر خودشان تبدیل شوند و برای رسیدن به آن به ترویج فساد و بی بنددباری در این فضا می‌پردازند و در این بین، چالش بین متدینین و رسانه شکل می‌گیرد

صدرایی عارف با بیان اقسام چالش‌های رسانه، گفت: چالش‌های رسانه شامل ایجاد شک و تردید بین اعضای خانواده، کم شدن روابط بین اعضای خانواده، کاهش نظارت بر فرزندان در این فضا، تنوع‌طلبی جنسی، دسترسی آسان‌تر به گناه، بلوغ زودرس و مصرف‌گرایی است

وی با اشاره به راهکار‌هایی جهت برون رفت ازچالش‌های ذکر شده، گفت: ما باید استیلا بر فضای سایبری داشته باشیم و حضور جدی و روشمند و هوشمند در این فضا لازم است؛ همچنین ورود در این فضا باید همراه با آموزش و ایمنی نسبی و آشنایی تخصصی با آن باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه در پایان اظهار داشت: ورود در این فضا دو ساحت دارد؛ ساحت فردی که ما به عنوان مبلغ شانیت بنیادی داریم که در این فضا به عنوان کنشگر به صورت مجهز وارد شویم، همچنین ساحت خانواده که رسانه در خانواده نیازمند مدیریت در حوزه سبک زندگی است.

م/102

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱