استاد جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

زیارت حضرت معصومه(س) راهی به سوی بهشت/اهمیت زیارتنامه حضرت معصومه(س) در شناخت بانوی کرامت

دریاباری

دریاباری با اشاره به احادیث اهل بیت علیهم‌السلام درباره زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام و راهی به سوی بهشت، گفت: این بانوی کرامت شاگرد نمونه و خاص ائمه معصومین علیهم‌السلام است و چون با ائمه اطهار علیهم‌السلام پیوند ولایی پیدا کرده، از اولیای الهی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم دریاباری در مراسم تجدید عهد کارمندان خانم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره به سفارش امامان معصوم علیهم‌السلام به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در قم، عنوان کرد: حضرت امام رضا علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «مَنْ زَارَهَا وَجبَتْ لَه الْجنَّةُ؛ کسی که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب است».

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به روایتی از امام جواد علیه‌السلام که فرمودند: «مَنْ زَارَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس عمه ام فاطمه سلام‌الله‌علیها را در قم زیارت کند، برای او بهشت خواهد بود»، اشاره کرد و یادآور شد: اعمال خیر ما دو دسته هستند، ما به واسطه برخی اعمال خیر، راه به سوی بهشت را پیدا می‌کنیم، اما برخی اعمال خیر، بهشت را در اختیار ما قرار می‌دهد.

دریاباری با اشاره به احادیث اهل بیت علیهم‌السلام درباره زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام و راهی به سوی بهشت، گفت: این بانوی کرامت شاگرد نمونه و خاص ائمه معصومین علیهم‌السلام است و چون با ائمه اطهار علیهم‌السلام پیوند ولایی پیدا کرده، از اولیای الهی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر ما به واسطه زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با این بانوی بزرگوار ارتباط بگیریم، طعم و رایحه ای از ولایت را در وجود خود دریافت می‌کنیم که بهشت در اختیار ما قرار می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ کسی که با معرفت به [مقام] او(فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها)، وی را زیارت کند، بهشت برای او است»؛ این روایت نشان می‌دهد که زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها درجاتی دارد و انسان به اندازه فهم و درک خود از آن فضایل را دریافت می‌کند.

دریاباری ادامه داد: وقتی فرد به حدی از معرفت رسیده باشد که در زیارت حضرت بیشترین فضیلت را دریافت کند، بهشت در اختیار او قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کسی که دارای عقیده و عمل صالح باشد و به حق معرفت این بانوی باکرامت می‌رسد، روح او بالا می‌رود و با عقیده و عمل صالح، بهشت را می‌سازد و مالک بهشت می‌شود.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه برای حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حقی است، تصریح کرد: بهترین منبع برای تببین این حق، زیارتنامه حضرت است که با زیارتنامه‌های امامزادگان دیگر متفاوت است و از ناحیه امام معصوم یعنی امام رضا علیه‌السلام به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه زیارتنامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در شناخت حضرت به ما کمک می‌کند، عنوان کرد: ما در این زیارتنامه به 5 پیامبر خدا و پس از آن به اهل بیت علیهم‌السلام سلام می‌دهیم؛ این فرازها نشان می‌دهد که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از دودمان سلسله انبیا و ائمه معصومین علیهم‌السلام و شاگرد خاص و نمونه اهل بیت علیهم‌السلام است و همه فضایل در انبیا و ائمه معصومین علیهم‌السلام از جمله علم، تقوا، زهد و غیره را دریافت کرده است.

دریاباری با اشاره به روایتی که حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام درباره حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها سه بار فرمودند: «فداها ابوها»، گفت: ما در فرازی از زیارتنامه حضرت می‌خوانیم «السَّلامُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللّٰهُ بَیْنَنا وَبَیْنَکُمْ فِی الْجَنَّهِ؛ سلام بر تو، خدا بین ما و شما در بهشت شناسایی برقرار کند» که همه اینها جایگاه و منزلت این بانوی باکرامت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار داشت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با قرآن و عترت ارتباط و پیوند دارد و وقتی ما با حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پیوند و ارتباط برقرار می‌کنیم، با قرآن و عترت نیز پیوند پیدا می‌کنیم.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱