مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تبیین کرد:

چالش تربیت در خانواده سنتی و نسل دیجیتالی

حجت الاسلام برته

حجت الاسلام و المسلمین برته در ششمین نشست مجازی رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» به تبیین موضوع «چالش تربیت خانواده t و نسل z (چالش تربیت در خانواده سنتی و نسل دیجیتالی)» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، ششمین نشست مجازی رویداد «الگو سازی سبک زندگی بانوی مسلمان» با موضوع «چالش تربیت خانواده t و نسل z (چالش تربیت در خانواده سنتی و نسل دیجیتالی)» ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با اشاره به آمار حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی، گفت: این آمار از سال ۹۶ تا ۴۰۰ رشد بسیار داشته و بیشترین آمار مربوط به گروه سنی نوجوان و جوان بوده است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه افزود: افزایش آمار استوری و آلبوم در اینستاگرام نشان‌دهنده تولیدگر شدن مخاطبان در این شبکه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته با بیان اینکه استوری به معنای خودروایت‌گری و آلبوم عکس به معنای شکستن حریم شخصی است، گفت: هفت شخصیت برتر اینستاگرام در ایران که ۸۵ میلیون کاربر دارند، طنز پرداز، بازیگر و خوانند هستند.

وی ادامه داد: چالشی که رخ داده، این است که در نسل قدیم، تمدن کلمه محور بود و دانشمندان و سخنوران به عنوان شخصیت‌های برجسته محسوب می‌شدند. میراث آن‌ها کتاب بود و ارزش‌هایی چون حیا، عفت، غیرت و غیره در آن زمان مهم بوده است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: امروز تمدن غرب همراه با شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی مردم شده که تصویرمحور است و شخصیت برجسته آن کسی است که بیشتر دیده شود و خود را بیشتر نمایان کند، تکشف داشته باشد و از خود و خانواده اش در خصوصی‌ترین لحظات روایت‌گری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته تصریح کرد: این نوع تمدن ، زندگی در لحظه و لذت‌گرایی و فردگرایی را به شدت ترویج می‌کند و به جای پرستیدن خدای یکتا، الهه‌های مجازی را نشان می‌دهد.

وی با بیان راهکار جهت برون‌رفت از این چالش‌ها، گفت: ما باید فضا مجازی را به خوبی بشناسیم، راز جذابیت آن و تصویرمحور بودن آن را بدانیم و از آسیب‌های آن مانند بی‌خبری، غفلت، اتلاف وقت، لذت‌گرایی و فردگرایی آگاه باشیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه بیان داشت: بزرگترین پیام فضای مجازی به جوان، تحسین‌شدگی است که هر کاری انجام دهد، صدها نفر هستند که او را تحسین و تشویق کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته یادآور شد: مشکل این است که ما مهارت تحسین را بلد نیستیم؛ امروز اولویت کار تربیتی، تربیت نرم است که با تحسین، محبت و ایجاد علقه شکل می‌گیرد.

وی با بیان راه حل برای رفتار با نسل جوان، گفت: قدم اول شناخت، قدم دوم ابراز محبت به جوان و قدم سوم بازگرداندن او به فعالیت‌های جمعی است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه در پایان با بیان اینکه فضای مجازی دزدان وقت هستند، تصریح کرد: برای جلوگیری از این دزدی، فیلم و بازی خوب و تزکیه شده پیدا کنید و خانوادگی ببینید، ویا فعالیت‌های دسته جمعی دیگر و مورد علاقه انجام دهید.

ع/101

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱