به همت اداره کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا(س)؛

آیین اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس معارف اسلامی برگزار شد

اختتامیه دوره تربیت مدرس معارف اسلامی3

آیین اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس معارف اسلامی ویژه دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، آیین اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس معارف اسلامی از سوی اداره کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری مؤسسه بین المللی رسالت برگزار شد.

تجلیل از 20 دانش آموخته بین الملل در آیین اختتامیه دوره تربیت مدرس معارف اسلامی

در این مراسم که با حضور سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی مدیر مؤسسه بین المللی رسالت به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشت، سرکار خانم خدیجه حسین زاده به معرفی این دوره پرداخت و اظهار داشت: اولین دوره تربیت مدرس معارف اسلامی با حضور 45 نفر از دانش آموختگان بین الملل از شهریور سال 1399 شروع و فروردین 1401 خاتمه یافت.

مدیر کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در این آیین، 20 نفر از شرکت کنندگان که دوره را با موفقیت گذراندند، علاوه بر گواهی، لوح و هدیه ای  دریافت کردند.

حیسن زاده افزود: در این مراسم، سه نفر از شرکت کنندگان به عنوان ممتاز معرفی و هدایای ویژه ای به آنان اعطا شد؛ همچنین به پنج نفر از کسانی که در طرح تدریس گام به گام شرکت کرده بودند و طرح را با موفقیت سپری کرده و گزارش تدریس خود را ارائه داده بودند به رسم یادبود هدایای ویژه ای اعطا شد.

وی یادآور شد: دومین دوره تربیت مدرس معارف اسلامی به همت اداره دانش آموختگان از بهمن ماه آغاز شده است.

لزوم تلاش طلاب در جهاد تبیین و زمینه‌سازی ظهور

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از حمد و ثنای پروردگار از برگزاری دوره تربیت مدرس ویژه دانش آموختگان بین الملل و همکاری صمیمانه مؤسسه بین‌المللی رسالت با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها قدردانی کرد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ابتدای سخنان خود به روایتی از  پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد و افزود: رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «وقتی که عالم و عابد در روز قیامت بر صراط اجتماع کنند به عابد گویند به بهشت در آی و از عبادت خویش بهره‌مند شو و به عالم گویند که اینجا بمان و از هر کسی که می‌خواهی و دوست داری شفاعت نما زیرا هرکه را تو شفاعت کنی پذیرفته خواهد شد.»

برقعی بر جایگاه ارزشمند علم‌آموزی همراه با ایمان تأکید کرد و خواستار تلاش، پشتکار و اخلاص بیشتر طلاب و فارغ‌التحصیلان در جهاد تبیین و ایجاد بستر ظهور حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شد.

وی همچنین از زحمات و همکاری حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی مدیر مؤسسه بین‌المللی رسالت و همکاران ایشان جهت برگزاری این دوره قدردانی کرد و از خداوند متعال خواستار توفیقات مزید خدمتگزاران به اسلام و دین شد.

جايگاه علم و برتري عالم بر غيرعالم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، بیان داشت: امام صادق علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند: «اِذا کانَ یَومُ القیامَهِ بَعَثَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ العالِمَ وَ الْعابِدَ ، فَاِذا وَقَفا بَیْنَ یَدَی اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ قیلَ لِلْعابِدِ : اِنْطَلِقْ اِلَی الْجَنَّهِ وَ قیلَ لِلْعالِمِ : قِف تَشَفَّعْ لِلنّاسِ بِحُسْنِتَأدیبِکَ لَهُمْ؛ هر گاه روز قیامت گردد، خدای عزّوجلّ عالم و عابد را برانگیزاند. پس آنگاه که در پیشگاه خداوند ایستادند به عابد گفته می‌شود: «به سوی بهشت حرکت کن» و به عالم گفته می‌شود: «بایست و مردم را به خاطر آن که نیکو ادبشان نمودی، شفاعت کن».

وی با اشاره به رمز برتري عالم بر عابد از زبان رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله، عنوان کرد: این روایت، جايگاه علم و برتري عالم بر غيرعالم را بازگو مي كند، چنان كه در آیه 11 سوره مجادله در قرآن كريم مي خوانيم: «يَرْفَعِ اللّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ؛ خداوند، آنهايي را كه ايمان آوردند و همچنين صاحبان علم را (بر ديگران) برتري داده است».

لزوم ایمان، پشتکار و بهره‌مندی از فرصت‌ها در علم‌آموزی

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شمالی مدیر مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی که به صورت ویدئوکنفرانس در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق شد امروز در خدمت بانوانی باشیم که هم در عرصه علم و دانش تلاش می‌کنند و هم در این دوره شرکت داشتند و آیین اختتامیه این دوره با اعیاد شعبانیه مقارن شده است.

مدیر مؤسسه بین المللی رسالت خاطرنشان کرد: معمولا اعیاد، پس از یک دوره تلاش هستند، مانند عید فطر و عید قربان؛  امروز یک برنامه موفق و پراز تلاش پایان یافته و اختتامیه آن با اعیاد شعبانیه مقارن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیقات روزافزون حاضران در این مراسم، با تشریح فرمایش شهیدثانی، وجود ویژگی‌هایی چون ایمان، پشتکار، بهره‌مندی از فرصت‌ها و عدم ارتباط اشیاء در علم‌آموزی را برای جوینده علم ضروری دانست.

وی در پایان از مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و دست‌اندرکاران این مجموعه بابرکت جهت ایجاد بسترهای گسترش علوم اسلامی در سطح جهانی تقدیر و خواستار همکاری‌‌های بیشتر دو مجموعه شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱