رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی عنوان کرد:

جایگاه بانوان در دفاع از ارزش های اسلامی

همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای

خانم برقعی گفت: حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از آنجا که مدیریت معنوی جهان اسلام را عهده دار هستند، مسئولیت مستقیم تولید علم و محتوا در مسائل نو با لحاظ کارآمد بودن را به عهده دارند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم مریم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی به عنوان یکی از داوران مقالات پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در همایش استانی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله‌العالی» در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به ارزیابی آثار پژوهشگران این همایش، عنوان کرد: بسیاری از مقالات ارسال شده بسیار دقیق و علمی بودند و علاقه به نظام و پایبندی به اصول اسلامی و در عین حال، انگیزه دفاع از مظلومان جهان در این آثار بسیار چشمگیر بود.

رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق پژوهشگاه مطالعات اسلامی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از آنجا که مدیریت معنوی جهان اسلام را عهده دار هستند، مسئولیت مستقیم تولید علم و محتوا در مسائل نو با لحاظ کارآمد بودن را به عهده دارند.

برقعی افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این مقصود، برگزاری همایش‌های کلان است تا از نظرات و دستاوردهای پژوهشی در جهت کاربردی سازی این نظریات و پژوهش‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در دفاع از ارزش های اسلامی با توجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، گفت: رهبر فرزانه انقلاب حفظه‌الله‌تعالی بر موقعیت و منزلت زنان بسیار تاکید دارند و نقش بانوان را در مسائل دفاعی کمتر از سایر مسائل نمی‌دانند و علاوه بر حضور مستقیم بانوان در این عرصه، بر نقش مادران و همسران در حضور فعال مردان تأکید می‌کنند.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: انگیزه‌بخشی به مردان قبل از حضور در صحنه دفاع، اطمینان‌آفرینی در حین مبارزه و در نهایت آرامش ورفع دل‌نگرانی مردان از آینده خانواده برعهده بانوان فداکار است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱