از سوی پژوهشگر جامعه الزهرا ارائه شد؛

بررسی و تحلیل شاخصه های ارتش انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

IMG_20230227_110010_411

پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: اینکه ارتش جمهوری اسلامی باید دقیقا چه شاخصه هایی را به لحاظ رفتار و عملکرد رعایت کند تا بتوان آن را یک ارتش انقلابی نامید، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم راضیه سادات حسینی نژاد، فارغ تحصیل کارشناسی ارشد مدرسی معارف گرایش انقلاب اسلامی و طلبه سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام در رشته تاریخ اسلام از شرکت کنندگان همایش بین المللی اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی در گفتگو با واحد خبر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیانات خود فرمودند ما در این چهل و سه سال هر جا موفقیتی کسب کردیم و هر جا پیشروی و پیشرفتی داشتیم در ابعاد مختلف به خاطر نگاه و تفکر انقلابی بوده و هر جا عقب گرد و توقفی داشتیم پای فرصت طلبی ها و نفوذ و اشرافی گری ها در میان بوده است. بنابراین باید تلاش کنیم خودمان را متصف به گفتمان انقلابی کنیم.

وی با اشاره به این که نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی به عنوان مهم ترین اهرم های تامین امنیت کشور هستند موضوع مقاله خود را به «بررسی و تحلیل شاخصه های ارتش انقلابی» اختصاص دادم و تلاش کردم ویژگی ها و شاخصه هایی که در گفتمان انقلابی مقام معظم رهبری قرار دارد تبیین کنم.

این بانوی پژوهشگر ادامه داد: اینکه ارتش جمهوری اسلامی باید دقیقا چه شاخصه هایی را به لحاظ رفتار و عملکرد رعایت کند تا بتوان آن را یک ارتش انقلابی نامید، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از سویی اتصاف به گفتمان انقلابی هم باعث ارتقای نهاد ارتش و هم باعث بهبود رابطه مردم با نیروهای مسلح می شود که در حال حاضر تحت شدیدترین حملات تخریبی دشمن است.

خانم حسینی نژاد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را فریضه قطعی و فوری می دانند گفت: من با هدف تبیین گفتمان حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان اندیشمندی بزرگ و با درایت و بصیرت به ویژه برای نسل جوان در این همایش شرکت کردم.

وی بیان داشت: البته انگیزه و علاقه شخصی بنده هم بررسی، شناسایی و تبیین اندیشه های رهبری است و تقریبا تمام پژوهش هایی که تا به حال انجام داده ام در همین راستا بوده است.

این دانش آموخته جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه خاطرنشان کرد: به نظرم حوزه های علمیه به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام که امروز از ابزار، امکانات و ظرفیت های بسیاری بهره مند است می توانند با انگیزه سازی برای طلاب آنها را به سوی بررسی های علمی و پژوهشی تشویق و ترغیب کنند تا در گام بعدی بتوانند نقش پررنگی در همایش های مختلف علمی داشته باشند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱