پژوهشگر جامعه الزهرا:

جهاد تبیین از اقسام جهاد دفاعی در منظومه فکری رهبر انقلاب است

اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب

در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، جهاد دفاعی علاوه بر جهاد نظامی شامل جهاد سیاسی، اقتصادی، تبیین فرهنگی و علمی است و اینگونه جهاد بر زن و مرد واجب است.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم منیر کبیر از طلاب فارغ‌التحصیل سطح 4 رشته فقه و اصول جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با ارائه مقاله «حکم حضور زن مسلمان در عرصه‌های جهاد و دفاع نظامی در اندیشه و مکتب دفاعی امام خامنه‌ای» در همایش بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله‌العالی شرکت کرده است.

وی در این باره اظهار داشت: در این مقاله اقسام جهاد و حکم جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی بانوان از دیدگاه مشهور فقها و مقام معظم رهبری تبیین شده است.

این بانوی پژوهشگر افزود: همچنین شاخص‌ها و عناصر تشکیل دهنده جهاد دفاعی بانوان در منظومه فکری امام خامنه‌ای حفظه‌الله با بهره وری از بیانات ایشان استخراج و در این اثر پژوهشی عرضه شده است.

 وی با اشاره به انگیزه خود جهت شرکت در این همایش، تصریح کرد: در این زمان که دشمن بیشتر از قبل خانواده‌ها و زنان را هدف هجمه خود قرار داده، تبیین منظومه فکری امام خامنه‌ای و شناساندن اندیشه‌های رهبری برای مقابله با اعمال فریبکارانه دشمنان ضروری است.

 سرکار خانم کبیر با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و به‌ ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در اینگونه همایش های کلان، تاکید کرد: امروز دشمن با قصد نابودی اسلام و انقلاب اسلامی با جنگ نرم و از راه فریب و نیرنگ وارد صحنه شده و با به کارگیری تمام امکانات داخلی و خارجی تلاش می‌کند به اهداف خود برسد، از این رو حوزه‌های علمیه و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها رسالت مهمی در زمینه تبیین حقایق برعهده دارند.

 وی بیان داشت: هر فرد با توجه به توان و تخصص خود بايد هجمه‌های دشمنان را شناسایی و بی اثر سازد.

این دانش آموخته جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به جایگاه بانوان در تبیین و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی با توجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، عنوان کرد: در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، جهاد دفاعی علاوه بر جهاد نظامی شامل جهاد سیاسی، اقتصادی، تبیین فرهنگی و علمی است و اینگونه جهاد بر زن و مرد واجب است.

 وی تصریح کرد: حضور فعال زنان مسلمان به ویژه بانوان طلبه در روشنگری و جهاد تبیین تأثیر بسزایی دارد. همان طور که حضور بانوان محجبه و متدین در صحنه‌ها و سنگر‌های مختلف فرهنگی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی، تجاری، اقتصادی، سیاسی و ... تأثیر مضاعف خواهد داشت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱