معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مطرح کرد:

مسیر طلبگی، مسیری سراسر نور و در عین حال، پرمسئولیت است/سه توصیه علما در مسیر طلبگی

راه روشن یوسفی 3

یوسفی با بیان اینکه مسیر طلبگی، مسیری سراسر نور و در عین حال، سراسر مسئولیت است، به تبیین سه توصیه علما و بزرگان در مسیر طلبگی و تحصیل دانش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم افتخار یوسفی در مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت آموزشی و مهارتی «راه روشن» که از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به مدت سه روز ویژه طلاب جدید الورود در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام شعبانیه، عنوان کرد: مسیر طلبگی، مسیر سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و شاگردی امام صادق علیه‌السلام است که امیدواریم این راه روشنی که برای شما نمایان شد، آغاز حرکت خوب و هدفمند برای شما و مرضی حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه باشد.

مسیر طلبگی، مسیر سراسر نور و در عین حال، سراسر مسئولیت است

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: این سه روز فعالیت، نشان دهنده افق حرکت شما در مسیر طلبگی است، شما با کارویژه‌های طلبگی و با اهدافی که می‌توانید در طول  دوران تحصیل به دست آورید، آشنا شدید.

یوسفی، ورود طلاب به سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را تبریک گفت و در ادامه تصریح کرد: مسیر طلبگی، مسیر سراسر نور و در عین حال، سراسر مسئولیت است که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام می‌توان به موفقیت دست یافت.

ورود طلاب به حوزه، ورود به عرصه تعلیم و تزکیه است

وی با بیان اینکه ورود ما به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شخصی نبوده بلکه این ورود انتخاب شده است، افزود: هر که در این مسیر ورود پیدا می‌کند، نگاهی از سوی امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به او جلب شده است، حال که به این مسیر ورود کردیم، با این نگاه که برای سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آمده ایم، در مسیر  ادای وظیفه گام برداریم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ورود طلاب به حوزه، ورود به عرصه تعلیم و تزکیه است و مقدم شدن تزکیه و تربیت بر تعلیم نشان‌دهنده اهمیت این بعد است که امید است در مسیر شاگردی امام صادق علیه‌السلام بتوانیم تزکیه مورد تأکید اهل بیت علیهم‌السلام را کسب کنیم.

سه توصیه علما و بزرگان در مسیر طلبگی و تحصیل دانش

یوسفی در ادامه به طلاب جدیدالورود سه توصیه داشت و افزود: بزرگان و علمای اسلام به طلاب سه توصیه داشتند، توصیه اول تقوای الهی، تهذیب نفس و اخلاق است، تقوا و متخلق به اخلاق ناب اسلامی، شرط لازم طلبگی است، طلبه  و دانشجویی اگر می‌خواهد در مسیر تحصیل دانش موفق باشد، گام اول تقوای الهی، مراقبت و خویشتن داری است.

وی با بیان اینکه توصیه دوم علما، تلاش کثیر در مسیر تحصیل علم است، توسل به حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه را سومین توصیه علما در مسیر تحصیل علم دانست و خاطرنشان کرد: ما توفیق نداریم فرمانده را ببینیم، اما قطعا نگاه فرمانده شامل حال ما است، هر تصمیم و عملی که انجام می‌دهیم، حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: توسل به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را سرلوحه هر روز زندگی خود قرار دهیم، هر روز از خود حضرت توسل بطلبیم تا نگاه حضرت شامل حال ما شود.

یوسفی به برخی قوانین آموزشی و ضرورت واحد‌های درسی ارائه شده، اشاره کرد و ادامه داد: در مدتی که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستید، تمام امکانات و تجهیزات در خدمت به طلاب است، بنابراین در جهت تحقق اهداف طلبگی تلاش کنید، مباحثه را جدی بگیرید، حضور در کلاس و تحصیل را جدی بگیرید تا دستاورد و خروجی موفقی داشته و به عنوان طلبه موفق، کنشگر فعال و توانمندی شوید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱