مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) خبر داد:

حضور 210 معتکف جامعه‌الزهرا(س) در مسجد امام حسین(ع) /تشریح برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف

مراسم اعتکاف جامعه الزهرا سلام الله علیها - Copy

بیش از 200 نفر از اساتید، کارمندان، طلاب ایرانی و بین الملل و همچنین دانش آموزان و کادر اجرایی مجتمع آموزشی تربیتی هدی زیر نظر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسم معنوی اعتکاف مسجد امام حسین علیه‌السلام شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف یکی از سرفصل‌های فرهنگی است به جهت اینکه اعتکاف در فرهنگسازی بحث معنویت و تربیت طلاب در جامعه تأثیرگذار است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم از معنویت یاد کردند و ما هم درصدد برآمدیم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با ایام معنوی اعتکاف مقارن شد، مراسم پرفیض اعتکاف را با حضور خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار کنیم.

حضور 210 بانوی معتکف در مسجد امام حسین(ع)

داودالموسوی افزود: امسال 210 نفر از اساتید، طلاب ایرانی و غیرایرانی و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و همچنین فرزندان دختر طلاب، دانش آموزان و کادر اجرایی مجتمع آموزشی تربیتی هدی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد، گفت: در این مسجد سه نوبت نماز جماعت برگزار شد و آیت الله فیاضی استاد مؤسسه امام خمینی(ره) به عنوان امام جماعت نماز صبح حضور داشت و تعقیبات نماز صبح و ادعیه بین الطلوعین با حضور این استاد سطوح عالی حوزه برگزار می‌شد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: با توجه به مضرات خواب بین الطلوعین، سرکار خانم خدایی، استاد و مبلغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و نویسنده کتاب «خدایا فرزند سالم و صالح می‌خواهم» در این زمان به مزایای بیداری در بین الطلوعین بر اساس یافته‌های علمی و روایی پرداخت.

برگزاری مسابقات فرهنگی و نمایشگاه در حاشیه مراسم معنوی اعتکاف

داودالموسوی افزود: نماز ظهر و عصر با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی و  نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام و المسلمین نیکان برگزار شد که پس از نماز جماعت به سخنرانی با موضوع‌های مناسبتی می‌پرداختند، همچنین ادعیه خوانی، مناجات خوانی، تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم با حضور بانوان طلبه قاری و غیره پس از نماز جماعت برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه مراسم معنوی اعتکاف، برنامه‌های فرهنگی متعددی برای معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برنامه ریزی شد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی برگزاری مسابقات در قالب‌های مختلف بود، همچنین دو نمایشگاه با موضوعات «اندیشه مطهر» و «جهاد تبیین» برگزار شد.

تشکیل حلقه‌های هم اندیشی «جهاد تبیین» ویژه بانوان معتکف جامعه الزهرا(س)

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به تشکیل حلقه‌های مختلف با حضور معتکفین اشاره کرد و اظهار داشت: هر روز یک حلقه معرفتی و پنج حلقه هم اندیشی با موضوع «جهاد تبیین» برگزار شد که هدف از تشکیل این حلقه‌ها ایجاد مدلسازی جهاد تبیین بر اساس مخاطبان بود.

داودالموسوی یادآور شد: حلقه‌های هم اندیشی «جهاد تبیین» در پنج کارگروه دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، خانواده و طلاب بین الملل تقسیم بندی شدند و با حضور اساتید راهبر در هر گروه، مباحثه و ارائه راهکارهای عملیاتی کردن جهاد تبیین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی بیان داشت: در نخستین روز مراسم معنوی اعتکاف، حجت الاسلام والمسلمین مقدمی، استاد تاریخ انقلاب در حلقه‌های جهاد تبیین حضور یافت و ابتدا با طرح مسئله و اهمیت جهاد تبیین به رسالت طلاب اشاره کرد و در ارتباط با شیوه دشمن در تحریفاتی که به صورت نرم وارد تاریخ انقلاب اسلامی می‌کند، مطالبی ارائه کرد و اهمیت مسئله جهاد تبیین را در شفافیت حقایق توضیح داد.

حضور مدیر جامعه الزهرا(س) در جمع بانوان معتکف

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه یکی از اثرات اعتکاف، ارتباط نزدیک با خداوند متعال است، حلقه‌های معرفتی نیز در این ایام در دستور کار قرار گرفت و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله استاد حیدری مجد در این حلقه‌ها حضور یافتند و به اهمیت جهاد تبیین پرداختند.

داودالموسوی با اشاره به حضور سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در میان معتکفین در شب شهادت حضرت زینب علیهاالسلام، گفت: خانم برقعی در جمع معتکفان در بیاناتی تصریح کرد ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای تفکر است و طلاب می‌توانند رابطه خود را با خداوند منان در اثر تفکر تقویت کنند.

وی به حضور مادر شهید سیدمصطفی موسوی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون اشاره کرد و گفت: مادر شهید موسوی که دارای 12 فرزند است با اشاره به اهمیت موضوع فرزندآوری و با بیان اینکه مدیریت تربیت فرزند با شما و مدیریت رزق با خداوند متعال است، به معتکفان گفت من هدیه زحماتم را گرفتم و یکی از فرزندان من خدایی شد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری مراسم مناسبتی ویژه معتکفین اشاره کرد و در پایان خاطرنشان ساخت: تقریبا تمام برنامه‌های فرهنگی و مدیریت مسجد در ایام اعتکاف معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توسط خانم‌ها از جمله کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و بانوان طلبه صورت گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱