معاون پژوهش جامعه الزهرا(س):

طلاب استعدادهای خود را در امر پژوهش شناسایی و جهت‌دهی کنند

حقانی

خانم حقانی با بیان اینکه طلاب استعدادهای خود را در امر پژوهش شناسایی و جهت‌دهی کنند، گفت: پژوهش های مراکز حوزوی باید به گونه ای باشد که به عنوان یک پشتوانه و سند در اختیار جامعه قرار گیرد و کاربردی شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ریحانه حقانی در حاشیه تودیع و معارف مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در گفتگو با خبرگزاری کوثر، اظهار داشت: مراکز حوزوی دینی در فهم و شناخت مسائل مورد نیاز کشور، مسائل مرتبط با جامعه و مسائل مربوط به زنان نقش موثری را ایفا می کنند و دارای مأموریت پژوهشی هستند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: پژوهش‌های مراکز حوزوی باید به گونه‌ای باشد که به عنوان یک پشتوانه و سند در اختیار جامعه قرار گیرد و کاربردی شوند.

حقانی، رسالت حوزه های علمیه را در عرصه پژوهش بسیار مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: مهمترین فعالیتی که طلاب در عرصه پژوهش‌محوری باید انجام دهند این است که ابتدا استعداد و ظرفیت خود را مشخص کنند که در چه حیطه ای توانایی و استعداد دارند و سپس، توانایی‌های خود را جهت‌دهی کنند.

وی بیان داشت: بانوان طلبه می‌توانند نیازهای پژوهشی جامعه را با همکاری اساتید راهنما و متخصص شناسایی و مورد پژوهش قرار دهند و به تبیین راهکارها بپردازند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر اینکه طلاب با پژوهش‌محور بودن می‌توانند در پیشرفت کشور بسیار تأثیرگذار باشند، گفت: بانوان نیمی بیشتر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین پژوهش‌محوری در عرصه زنان منجر به فهم جامعه و ارتقای فهم جامعه منجر به ارتقای نظام می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱